Lasy Państwowe sprzedają rocznie ok. 35 mln m sześc. drewna o wartości sięgającej 7 mld zł. Zgodnie z nowymi zasadami sprzedaży, które wczoraj podpisał dyrektor generalny Lasów Państwowych, od 20 listopada drewno będzie sprzedawane w ramach trzech procedur internetowych.
Firmy, które wcześniej kupowały już surowiec od Lasów, będą miały zagwarantowane prawo do nabycia drewna w ilości 70 proc. średniej swoich zakupów z ostatnich trzech lat.
Przedsiębiorcy będą składali oferty tylko na masę zamawianego surowca. Przedmiotem licytacji nie będą natomiast ceny te ustalą nadleśniczowie w oparciu o średnią cenę na dany gatunek, uzyskaną w internetowym przetargu ograniczonym w II półroczu.
Na podstawie wieloletniej umowy i sprzedaży ofertowej co roku przedsiębiorca będzie podpisywał z Lasami umowę szczegółową.
Nowością będzie wydzielenie puli drewna z myślą o klientach, którzy rozwijają działalność. Wystarczy, że przedstawią leśnikom dokumenty potwierdzające dokonanie inwestycji, by mogli kupić surowiec.