IAG podała o podpisaniu listu intencyjnego (MoU) na 18 A350-1000 w cenie katalogowej po 332 mln dolarowy (co daje 6 mld), z opcją na następne 18. Zamówienie maszyn najnowszej generacji zaostrzy rywalizację z Boeingiem w segmencie rynku "mini-jumbo", dotąd zdominowanym przez B777.
Samoloty dla brytyjskiego przewoźnika będą napędzane silnikami Trent XWB produkcji Rolls-Royce, o wartości 1,6 mld dolarów.
Francuskie źródła zapowiadają możliwość dalszych kontraktów na samoloty Airbusa podczas wizyty w Chinach 25-26 kwietnia prezydenta Francois Hollande. Z prezydentem udaje się delegacja szefów firmy z Tuluzy.
BA ma odebrać latem pierwszy z 12 zamówionych superjumbo A380. Kupno szerokokadłubowych A350 oznacza pierwszy europejski zakup w atrakcyjnym segmencie rynku samolotów dwusilnikowych zabierających ponad 300 osób.
- To cios dla Boeinga - ocenia Adam Pilarski, wiceprezes firmy doradczej w zakresie lotnictwa Avitas i b.główny ekonomista w Douglas Aircraft, obecnie należącego do Boeinga.. Dodał jednak, że po okresie zamieszania w produkcji w przemyśle lotniczym wiele linii woli względnie bezpieczniejszą opcję powszechnie oczekiwanej unowocześnionej wersji B777.