British Airways odebrał pierwszego superjumbo

Brytyjski przewoźnik odebrał w Tuluzie pierwszy z 12 zamówionych A380, w czerwcu pierwszego dreamlinera, stając się pierwszą linią w Europie mającą w swej flocie obie nowe maszyny.

Publikacja: 04.07.2013 16:40

Odbiór w Tuluzie był uroczysty, z udziałem prezesów BA, Keitha Williamsa, Airbusa, Fabrice Bregiera i Rolls-Royce (od dużych silników) Erica Schulza. Samolot odleciał następnie do Londynu, gdzie na Heathrow pokazano gościom  i dziennikarzom wyposażenie wnętrza.

Po przeszkoleniu załóg  dreamlinery zaczną komercyjne loty 1 września do Toronto, a  superjumbo do Los Angeles najpóźniej w październiku.

British Airways przystąpiła do modernizacji starzejącej floty, zamówił 12 suberjumbo i 42 B787 Dreamliner z dostawami w ciągu 10 lat, a także sześć B777-300ER i 18  kompozytowych A350. Maszyny te za 15 mld dolarów zastąpią stopniowo wycofywane mniej oszczędne w eksploatacji B747-400.

- W ciągu najbliższych 12 miesięcy będziemy odbierać kolejne samoloty dalekiego zasięgu w  średnim tempie co 2 tygodni - podkreślił prezes Williams.

Unowocześnienie floty było konieczne, bo Brytyjczycy tracili w kosztach i jakości usług do konkurentów, zwłaszcza najzasobniejszych z Bliskiego Wschodu w rodzaju Emirates, którzy dysponowali nowszymi, tańszymi w eksploatacji, ale wygodniejszymi i zapewniającymi większy komfort podróży.

Ciszej wokół Heathrow

Nowe samoloty pozwolą  także BA zmniejszyć poziom hałasu w rejonie Heathrow, zamieszkałym przez 700 tys. ludzi. To okoliczni mieszkańcy nie dopuścili do rozbudowy lotniska. Jego prezes Colin Matthews podkreślił przy tej okazji, ze lotnisko jest obecnie znacznie cichsze niż w latach 70., a sytuacja poprawi się jeszcze bardziej wraz ze stopniowym wprowadzaniem do eksploatacji  samolotów nowej generacji przez linie lotnicze.

Boeing twierdzi, ze jego B787  jest cichszy od każdego innego samolotu szerokokadłubowego, emituje  hałas jak  duży ruch drogowy szacowany z boku. Airbus z kolei uważa, ze jego A380 emituje  podczas startu o połowę mniej hałasu od B747 - wcześniej największego samolotu - dzięki większej średnicy silników Trent 900, co umożliwia  większy przepływ chłodnego powietrza przez nie. Obaj producenci mówią, że ich nowe samoloty zużywają o 20 proc. mniej paliwa od podobnych  starszych wersji.

Odbiór w Tuluzie był uroczysty, z udziałem prezesów BA, Keitha Williamsa, Airbusa, Fabrice Bregiera i Rolls-Royce (od dużych silników) Erica Schulza. Samolot odleciał następnie do Londynu, gdzie na Heathrow pokazano gościom  i dziennikarzom wyposażenie wnętrza.

Po przeszkoleniu załóg  dreamlinery zaczną komercyjne loty 1 września do Toronto, a  superjumbo do Los Angeles najpóźniej w październiku.

Pozostało 81% artykułu
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca