Renault traci w krajach Unii Europejskiej, ale dzięki umiędzynarodowieniu produkcji wyrównuje sobie gdzie indziej. W Rosji zwiększył po 7 miesiącach sprzedaż o 9 proc. do 122 646 pojazdów uzyskując 8 proc. udziału w rynku, podczas gdy ten zmalał o 6 proc. Ustąpił tylko producentowi Lady AwtoWAZ-owi, a wyprzedził Kię i Huyndaia, Chevroleta i Volkswagena.
Eksplozja sprzedaży Dustera
Renault swą pozycję zawdzięcza Dusterowi Daci, którego sprzedaż strzeliła po 7 miesiącach o 168 proc., a tylko w lipcu o 35 proc. Pojazd z napędem na 4 koła zyskał popularność w Rosji dzięki swej wszechstronności - nadaje się do użytku podczas ostrej zimy na niezbyt dobrych drogach, a przy tym nie kosztuje dużo. Stanowi więc 40 proc. sprzedaży Renaulta w tym kraju.
Pojazd powstaje w moskiewskiej fabryce Renaulta, uruchomionej 5 kwietnia 2005 r. przez ówczesnego prezesa Louisa Schweitzera, w celu produkowania innego modelu Daci - Logana. Renault był jedną z pierwszych firm zagranicznych, które uruchomiły w Rosji produkcję. Początkowo było to 60 tys. sztuk rocznie, obecnie jest ponad 185 tys. Zakład wykorzystuje w pełni swe moce przez 5800 godzin w roku. Samochody z napędem na 4 kola stanowią 70 proc.
Duster ma cenę podstawową ok.11 tys. euro, ale Rosjanie wolą auto w bogatszej wersji wyposażenia, a więc droższe. Jest mimo wszystko tańsze od podobnych modeli Kii i Huyndaia, ale droższe od Chevroleta Niwy (dawniej Lady). Duster stanowi połowę produkcji zakładu Renaulta w Moskwie, z miejscowym wsadem 40 proc.
Akcjonariusz AwtoWAZ, rozmowy z ZIL
Poza zakładem w Moskwie Renault jest właścicielem 25 proc. AwtoWAZ-a, nad którym przejmie wraz z Nissanem pełną kontrolę. Zakład w Togliatti uruchomił już nową linię do produkcji samochodów na bazie Logana. Teraz powstają na niej samochody Lady i Nissana, wkrótce dojdą auta Renaulta.