Reklama
Rozwiń
Reklama

Sukces Renaulta w Rosji dzięki Dusterowi

Sprzedaż samochodów w Rosji zmalała po 7 miesiącach o 6 proc., ale Renault, druga marka za Ladą, kontynuuje ofensywę dzięki Dusterowi 4x4x - pisze „La Tribune”

Publikacja: 10.08.2013 14:42

Dacia Duster

Dacia Duster

Foto: Bloomberg

Renault traci w  krajach Unii Europejskiej, ale dzięki umiędzynarodowieniu produkcji wyrównuje sobie gdzie indziej. W Rosji  zwiększył po 7 miesiącach sprzedaż o 9 proc. do 122 646 pojazdów uzyskując 8 proc. udziału w rynku, podczas gdy ten zmalał o 6 proc. Ustąpił tylko producentowi Lady AwtoWAZ-owi, a wyprzedził Kię i Huyndaia, Chevroleta i Volkswagena.

Eksplozja sprzedaży Dustera

Renault swą pozycję zawdzięcza Dusterowi Daci, którego  sprzedaż strzeliła po 7 miesiącach o 168 proc., a  tylko w lipcu o 35 proc. Pojazd z napędem na 4 koła  zyskał popularność w Rosji dzięki swej wszechstronności -  nadaje się do użytku podczas ostrej zimy na  niezbyt dobrych drogach, a przy tym nie kosztuje  dużo. Stanowi więc 40 proc. sprzedaży Renaulta w tym kraju.

Pojazd powstaje w moskiewskiej  fabryce Renaulta, uruchomionej 5 kwietnia 2005 r. przez ówczesnego prezesa Louisa Schweitzera, w celu produkowania innego modelu Daci - Logana. Renault był jedną z pierwszych firm zagranicznych, które uruchomiły w Rosji produkcję. Początkowo było to 60 tys. sztuk rocznie, obecnie jest ponad 185 tys. Zakład  wykorzystuje w pełni swe moce przez 5800 godzin w roku. Samochody z napędem na 4 kola stanowią  70 proc.

Duster ma cenę podstawową ok.11 tys. euro, ale Rosjanie wolą auto w bogatszej wersji wyposażenia, a więc droższe. Jest mimo wszystko tańsze od podobnych modeli Kii i Huyndaia, ale droższe od Chevroleta Niwy (dawniej Lady). Duster stanowi połowę produkcji zakładu Renaulta w Moskwie, z miejscowym wsadem 40 proc.

Akcjonariusz AwtoWAZ, rozmowy z ZIL

Poza zakładem w Moskwie Renault jest właścicielem 25 proc. AwtoWAZ-a, nad którym przejmie wraz z Nissanem pełną kontrolę. Zakład w Togliatti uruchomił już nową linię do produkcji samochodów  na bazie Logana. Teraz powstają na niej samochody Lady i Nissana, wkrótce dojdą  auta Renaulta.

Reklama
Reklama

Farncuzi rozmawiają też  o uruchomieniu produkcji furgonetka w zakładach ZIL, które wypuszczały m.in. czarne limuzyny dla radzieckich przywódców  - Prowadzimy negocjacje, ale za wcześnie jeszcze mówić o umowie - stwierdził dyrektor generalny MosavtoZIL, Igor Kułgan, filii ZIL ds.zawierania umów o produkcji  samochodów. Jego zdaniem, umowa zostanie podpisana być może we wrześniu.

Dziennik Wiedomosti" podał, że Renault  i Fiat podpisały w ubiegłym tygodniu z ZIL wstępną umowę (list intencyjny)  w perspektywie zawarcia ostatecznego porozumienia pod koniec roku. Chodzi o uruchomienie od I kwartału 2014 produkcji furgonetek Master i Ducato, po 25 tys. sztuk obu marek rocznie.

la tribune

Renault traci w  krajach Unii Europejskiej, ale dzięki umiędzynarodowieniu produkcji wyrównuje sobie gdzie indziej. W Rosji  zwiększył po 7 miesiącach sprzedaż o 9 proc. do 122 646 pojazdów uzyskując 8 proc. udziału w rynku, podczas gdy ten zmalał o 6 proc. Ustąpił tylko producentowi Lady AwtoWAZ-owi, a wyprzedził Kię i Huyndaia, Chevroleta i Volkswagena.

Eksplozja sprzedaży Dustera

Pozostało jeszcze 85% artykułu
Reklama
Biznes
Biznes potrzebuje imigrantów, Shein pod ostrzałem Francji, Trump pomnaża majątek
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Biznes
Zachodnie koncerny znów rejestrują swoje marki w Rosji. Dlaczego to robią?
Biznes
Miało być bezpiecznie, będzie oszczędnie. Rząd majstruje przy cyberbezpieczeństwie
Biznes
Google inwestuje w Niemczech. Dobra wiadomość dla niemieckiego rządu
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Biznes
Nowy cel klimatyczny UE, obniżka stóp i kłopoty handlu
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama