Sukces Renaulta w Rosji dzięki Dusterowi

Sprzedaż samochodów w Rosji zmalała po 7 miesiącach o 6 proc., ale Renault, druga marka za Ladą, kontynuuje ofensywę dzięki Dusterowi 4x4x - pisze „La Tribune”

Publikacja: 10.08.2013 14:42

Dacia Duster

Dacia Duster

Foto: Bloomberg

Renault traci w  krajach Unii Europejskiej, ale dzięki umiędzynarodowieniu produkcji wyrównuje sobie gdzie indziej. W Rosji  zwiększył po 7 miesiącach sprzedaż o 9 proc. do 122 646 pojazdów uzyskując 8 proc. udziału w rynku, podczas gdy ten zmalał o 6 proc. Ustąpił tylko producentowi Lady AwtoWAZ-owi, a wyprzedził Kię i Huyndaia, Chevroleta i Volkswagena.

Eksplozja sprzedaży Dustera

Renault swą pozycję zawdzięcza Dusterowi Daci, którego  sprzedaż strzeliła po 7 miesiącach o 168 proc., a  tylko w lipcu o 35 proc. Pojazd z napędem na 4 koła  zyskał popularność w Rosji dzięki swej wszechstronności -  nadaje się do użytku podczas ostrej zimy na  niezbyt dobrych drogach, a przy tym nie kosztuje  dużo. Stanowi więc 40 proc. sprzedaży Renaulta w tym kraju.

Pojazd powstaje w moskiewskiej  fabryce Renaulta, uruchomionej 5 kwietnia 2005 r. przez ówczesnego prezesa Louisa Schweitzera, w celu produkowania innego modelu Daci - Logana. Renault był jedną z pierwszych firm zagranicznych, które uruchomiły w Rosji produkcję. Początkowo było to 60 tys. sztuk rocznie, obecnie jest ponad 185 tys. Zakład  wykorzystuje w pełni swe moce przez 5800 godzin w roku. Samochody z napędem na 4 kola stanowią  70 proc.

Duster ma cenę podstawową ok.11 tys. euro, ale Rosjanie wolą auto w bogatszej wersji wyposażenia, a więc droższe. Jest mimo wszystko tańsze od podobnych modeli Kii i Huyndaia, ale droższe od Chevroleta Niwy (dawniej Lady). Duster stanowi połowę produkcji zakładu Renaulta w Moskwie, z miejscowym wsadem 40 proc.

Akcjonariusz AwtoWAZ, rozmowy z ZIL

Poza zakładem w Moskwie Renault jest właścicielem 25 proc. AwtoWAZ-a, nad którym przejmie wraz z Nissanem pełną kontrolę. Zakład w Togliatti uruchomił już nową linię do produkcji samochodów  na bazie Logana. Teraz powstają na niej samochody Lady i Nissana, wkrótce dojdą  auta Renaulta.

Farncuzi rozmawiają też  o uruchomieniu produkcji furgonetka w zakładach ZIL, które wypuszczały m.in. czarne limuzyny dla radzieckich przywódców  - Prowadzimy negocjacje, ale za wcześnie jeszcze mówić o umowie - stwierdził dyrektor generalny MosavtoZIL, Igor Kułgan, filii ZIL ds.zawierania umów o produkcji  samochodów. Jego zdaniem, umowa zostanie podpisana być może we wrześniu.

Dziennik Wiedomosti" podał, że Renault  i Fiat podpisały w ubiegłym tygodniu z ZIL wstępną umowę (list intencyjny)  w perspektywie zawarcia ostatecznego porozumienia pod koniec roku. Chodzi o uruchomienie od I kwartału 2014 produkcji furgonetek Master i Ducato, po 25 tys. sztuk obu marek rocznie.

la tribune

Renault traci w  krajach Unii Europejskiej, ale dzięki umiędzynarodowieniu produkcji wyrównuje sobie gdzie indziej. W Rosji  zwiększył po 7 miesiącach sprzedaż o 9 proc. do 122 646 pojazdów uzyskując 8 proc. udziału w rynku, podczas gdy ten zmalał o 6 proc. Ustąpił tylko producentowi Lady AwtoWAZ-owi, a wyprzedził Kię i Huyndaia, Chevroleta i Volkswagena.

Eksplozja sprzedaży Dustera

Pozostało 85% artykułu
Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Złote Spinacze 2024 rozdane! Kto dostał nagrody?