Konsorcjum utrzymuje, iż nie dostało 1,6 mld dol. za dotychczas przeprowadzone prace. Natomiast Zarząd Kanału Panamskiego (ACP) odpiera zarzuty i twierdzi, że Grupo Unido "szantażuje" ACP.
Grupo Unido buduje nową śluzę, dzięki której przez kanał mogły by przepływac jeszcze większe kontenerowce. Śluza miała być gotowa w 2015 roku.
ACP podkreśla, iż konsorcjum dostało wszystkie przewidziane w umowie pieniądze, a dodatkowe 1,6 mld dol. wynika z dodatkowych kosztów wygenerowanych przez firmy i nie ujętych w kontrakcie. Jeśli prace nie zostaną wznowione pracę może stracić 10 tys. robotników panamskich, zatrudnionych przy projekcie.
Na razie negocjacje miedzy zarządem a konsorcjum nie przyniosły rozstrzygających rezultatów. Wiadomo jedynie, że rozmowy nie zostały zupełnie zerwane.
Całkowity koszt projektu rozbudowy kanału miał wynieść 5,25 mld dol. Prace miały zakończyć się w październiku 2014 roku w 100. rocznicę uruchomienia kanały. Przełożono je jednak na 2015 rok. Rozbudowa miała zwiększyć przepustowość Kanału Panamskiego, przez który obecnie przepływa dziennie 38 statków. I pozwolić na przepłynięcie nim także największych kontenerowców.