Jeszcze w 2012 r. operatorom stacjonarnego dostępu do internetu przybyło ponad 240 tys. abonentów. W 2013 roku już tylko niecałe 100 tys., a bieżący rok zapowiada się jeszcze gorzej. W pierwszym półroczu – według szacunków Orange Polska – w Polsce przybyło 46 tys. abonentów usługi.
Przed operatorami teraz najgorętszy okres w roku „back to school". To we wrześniu pozyskują oni zwykle najliczniejsze rzesze użytkowników dostępowej usługi.
Będzie batalia
Nie bez powodu nowe promocje szykują na ten okres zarówno tradycyjni operatorzy telefonii stacjonarnej jak Orange Polska czy Netia (Netia przygotowała specjalną promocję pod marką Dropss), ale również operatorzy kablowi.
Ci ostatni wyspecjalizowali się w usługach dla studentów i mają dla nich specjalne oferty. Jak mówi Kinga Podraza-Myszkowska, rzecznika wielkopolskiej Inea, operator także w tym roku przygotowuje dla nich umowy na krótki ośmio–dziewięciomiesięczny okres. Jakie ceny będą obowiązywały w nowym roku akademickim – jeszcze nie podaje. Analogiczne oferty mają także co roku Multimedia Polska. Krystyna Kanownik, rzecznika tej firmy, nie wyklucza, że tak będzie i w tym roku. Z nieoficjalnych informacji „Rz" wynika, że UPC również rozważa wprowadzenie specjalnych ofert dla studentów.
Sezonowość wynikająca ze studenckich wakacji ma swoje konsekwencje w wynikach kablówek. Umowy przestają obowiązywać na czas wakacji i obniżają wyniki dostawców.