Reklama
Rozwiń
Reklama

Audi zainwestuje w rozwój 24 mld euro

Audi przeznaczy na inwestycje 24 miliardy euro w ciągu najbliższych 5 lat. To o dwa mld euro więcej niż w poprzednim programie inwestycyjnym.

Publikacja: 31.12.2014 14:23

Audi przeznaczy na inwestycje 24 miliardy euro w ciągu najbliższych 5 lat.

Audi przeznaczy na inwestycje 24 miliardy euro w ciągu najbliższych 5 lat.

Foto: Bloomberg

Niemiecki producent aut z segmentu premium przeznaczy 70 procent nakładów na wdrożenie nowych modeli i rozwiązań technicznych.

Zainwestowanie tak dużych kwot w nadchodzących pięciu latach pozwoli Audi na opracowanie nowych, zaawansowanych rozwiązań technicznych i zwiększenie możliwości produkcyjnych na całym świecie. - Naszym głównym priorytetem jest zrównoważony wzrost. Dlatego inwestujemy dużo w dziedziny innowacyjne: mobilność elektryczną, systemy connectivity i lekką konstrukcję – mówi Rupert Stadler, prezes zarządu Audi AG. Przedsiębiorstwo stale rozbudowuje również swoją światową sieć produkcyjną. Ponad połowa kwoty, którą planuje się wydać na inwestycje, przypada na niemieckie fabryki koncernu - w Ingolstadt i w Neckarsulm.

Firma chce także sprostać surowym, światowym wymogom w zakresie emisji CO2, wprowadzając do produkcji nową generację niezwykle oszczędnych silników spalinowych oraz alternatywne rozwiązania dotyczące wydajności. Nowa oferta w zakresie systemów connectivity i wsparcia kierowcy ma dodatkowo powiększyć – jak głosi hasło marki - „przewagę dzięki technice". By spełnić surowe wymagania dotyczące emisji CO2, Audi pracuje nie tylko nad kolejną generacją oszczędnych silników benzynowych i wysokoprężnych, ale także nad hybrydami typu plug-in, podobnymi do tej zastosowanej w Audi A3 Sportback e-tron, które z końcem tego roku pojawiło się na pierwszych rynkach. - Samochód będzie komunikował się z kierowcą, internetem, infrastrukturą i innymi pojazdami, będąc przy tym ekologicznym – podkreśla Ulrich Hackenberg, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego.

Do roku 2020 koncern z Ingolstadt planuje poszerzyć swoją ofertę z 50 do 60 modeli. Skupi się głównie na rozwoju nowych modeli z segmentów D i C. Ponadto Audi planuje powiększyć doskonale sprzedającą się rodzinę Q. Dla przykładu: w roku 2016 w Ingolstadt rozpocznie się produkcja nowego Audi Q1.

Dzięki inwestycjom, w niemieckich zakładach koncernu zwiększy się zatrudnienie. W ubiegłym roku, Audi w samych tylko Niemczech przyjęło do pracy blisko trzy tysiące nowych pracowników. - W roku 2015 także będziemy powiększać naszą załogę, wzmacniając w ten sposób zrównoważony wzrost – objaśnia Thomas Sigi, członek zarządu Audi ds. zasobów ludzkich. Ponadto Audi będzie także wspierać własne kształcenie przyszłych pracowników, zapewniając zdobycie zawodu siedmiuset młodym ludziom.

Reklama
Reklama

W październiku, w meksykańskiej miejscowości San José Chiapa, Audi oddało do użytku nowe centrum szkoleniowe, w którym kształceni są nowi pracownicy powstającej tam fabryki. Do zrekrutowanych już 1200 fachowców, w przyszłym roku dołączy kolejnych 850 osób. Począwszy od roku 2016, z taśm produkcyjnych tamtejszych zakładów zjeżdżać będzie Audi Q5.

W roku 2014, koncern z Ingolstadt przekroczy liczbę 1,7 mln sprzedanych samochodów. Do roku 2020 natomiast, ma zamiar trwale zdobyć miano marki numer jeden w segmencie premium.

Niemiecki producent aut z segmentu premium przeznaczy 70 procent nakładów na wdrożenie nowych modeli i rozwiązań technicznych.

Zainwestowanie tak dużych kwot w nadchodzących pięciu latach pozwoli Audi na opracowanie nowych, zaawansowanych rozwiązań technicznych i zwiększenie możliwości produkcyjnych na całym świecie. - Naszym głównym priorytetem jest zrównoważony wzrost. Dlatego inwestujemy dużo w dziedziny innowacyjne: mobilność elektryczną, systemy connectivity i lekką konstrukcję – mówi Rupert Stadler, prezes zarządu Audi AG. Przedsiębiorstwo stale rozbudowuje również swoją światową sieć produkcyjną. Ponad połowa kwoty, którą planuje się wydać na inwestycje, przypada na niemieckie fabryki koncernu - w Ingolstadt i w Neckarsulm.

Reklama
Biznes
Oligarcha stracił superjacht. Złoty fortepian odpłynął w siną dal
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Biznes
Zarobki w służbie cywilnej, dronowa ofensywa UE i oferta Orlenu dla Azotów
Biznes
Austriacki miliarder ukrywał pieniądze przed wierzycielami. Sąd wydał wyrok
Biznes
Najbardziej zadłużone firmy Rosji. Gazprom na czele
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biznes
Zygmunt Solorz i Justyna Kulka odwołani z nadzoru ZE PAK. Starcie prawników
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama