Ale już w maju oddane zostaną 3 z 14 wiaduktów. To obiekty w ciągu ulic Pruszkowskiej, Sokołowskiej i Centralnej, których włączenie do ruchu znacznie usprawni ruch lokalny.
Na budowie S8 zrealizowano już 80 proc. jezdni głównej. To 11,6-kilometrowy odcinek trasy. Decyzja o budowie trzeciego pasa zapadła już w trakcie realizacji inwestycji. Było to spowodowane ponowną analizą prognozowanego ruchu na tym odcinku. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad utrzymuje, że prace związane z budową trzeciego pasa nie wpłyną na wydłużenie planowanego terminu realizacji kontraktu – mają zakończyć się do grudnia 2015 roku.
Na S8 z Opaczy do Paszkowa została zastosowana nawierzchnia długowieczna. To technologia nie stosowana dotąd na drogach krajowych w Polsce. W technologii tradycyjnej najniższa warstwa konstrukcji asfaltowej: podbudowa drogi wykonana jest z materiałów sztywniejszych niż znajdujące się powyżej warstwy wiążąca i ścieralna. Natomiast nowa technologia zakłada zbudowanie podbudowy z materiałów bardziej elastycznych. Są one bardziej odporne na deformacja w przypadku regularnego obciążania drogi, co ma miejsce na trasach wylotowych. W rezultacie większa odporność na deformacje warstwy podbudowy przełoży się na większa wytrzymałość warstw wyższych.
Warstwa wiążąca na budowie nowej drogi zostanie wzbogacona o mieszanki odporne na powstawanie kolein. Dzięki zastosowaniu nowej technologii, koszty utrzymania trasy będą niższe. Nie będzie ona wymagać tak częściach napraw i remontów jak drogi budowane według technologii tradycyjnych. To będzie także korzyść dla kierowców, bo wyeliminuje utrudnienia jakie powodują roboty na drodze oddanej już do ruchu.
Kolejnym etapem budowy podwarszawskiego fragmentu S8 będzie 22-kiloemtrowy odcinek od Paszkowa do Radziejowic. Prace mają się rozpocząć w połowie przyszłego roku, a zakończyć w grudniu roku 2018.