PGP: monopol pocztowy kosztuje nas 2,2 mld zł

Przedstawiciele Polskiej Grupy Pocztowej (PGP), której ofertę Urząd Komunikacji Elektronicznej odrzucił już w pierwszym etapie konkursu na operatora wyznaczonego, sugerują, że takie rozstrzygnięcie może być elementem gry wyborczej.

Publikacja: 20.05.2015 15:18

Konkurs wygrała bowiem Poczta Polska, zatrudniająca około 80 tys. osób. Wojciech Kądziołka, rzecznik PGP, wskazuje, że stało się tak, choć żaden operator pocztowy w Polsce nie spełniał warunków tego postępowania.

– Niezależni operatorzy pocztowi wielokrotnie zwracali uwagę, że taki sposób prowadzenia konkursu oznacza odwrócenie procesu demonopolizacji rynku pocztowego w Polsce, jest to sprzeczne zarówno z polskimi przepisami, jak i z przepisami UE. Szacujemy, że monopol pocztowy kosztuje polską gospodarkę około 2,2 mld zł rocznie – twierdzi Kądziołka i podkreśla, że taka byłaby różnica w przychodach Poczty Polskiej (PP), gdyby dla usług powszechnych zastosować ceny z części rynku, na którym panuje wolna konkurencja.

Odbierz 20 zł zniżki - wybierz Płatności Powtarzalne

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne. Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu
Biznes
Demograficzne wyzwania Polski: dzietność, migracje i przyszłość gospodarki
Biznes
Dodatkowe 26 mld zł na obronność zatwierdzone. Zgoda KE dla Polski
Biznes
Adam Bodnar i Leszek Balcerowicz na konferencji TEP
Biznes
Komputronik pozyskał inwestora. Kurs szybuje
Biznes
Jak obniżyć ceny mieszkań? Cła na nawozy i plan podatkowy Trumpa