Projekt realizowany przez Bank Zachodni WBK przy współudziale partnerów: PwC, KUKE, Bisnode oraz Google, ma charakter długofalowy i kompleksowy. Działania zaplanowane na lata 2015–2018 obejmują m.in. cykl tematycznych konferencji, misje gospodarcze – zarówno wyjazdowe, jak i wirtualne. Relacje z tych wydarzeń zamieszcza na swoich łamach „Rzeczpospolita", która jest partnerem medialnym programu.
Program Rozwoju Eksportu ma być dla przedsiębiorców wsparciem. Przynosi kompleksową wiedzę na temat poszczególnych rynków, może wspierać firmy w nawiązywaniu bezpośrednich kontaktów z zagranicznymi partnerami. Partnerzy programu dzielą się informacjami dotyczącymi sposobów finansowania działalności eksportowej, problematyki prawnej i zagadnień podatkowych. Dysponują przy tym wiedzą i doświadczeniem zdobytym na rynkach całego świata. Do jego najdalszych zakątków pomogą więc eksporterom dotrzeć.
Firmy uczestniczące w spotkaniach organizowanych w ramach programu mogą liczyć na pomoc w prowadzeniu eksportu inwestycyjnego, a także na weryfikację potencjalnych partnerów handlowych pod kątem ich wiarygodności i kondycji finansowej.
Konferencje w ramach programu pokazują potencjał najważniejszych rynków eksportowych Polski, a także rynków dla polskich firm najbardziej perspektywicznych. Dają informację o obowiązujących tam standardach, zarówno biznesowych i finansowych, jak i kulturowych. Prezentują możliwe opcje wejścia: np. podpisania kontraktu eksportowego, ustanowienia zagranicznego przedstawicielstwa, zawiązania porozumienia z lokalnym partnerem, a także konsekwencje wyboru poszczególnych opcji.
Program może pomóc w zorganizowaniu działalności za granicą: dać informacje dotyczące struktury prawno-organizacyjnej, uruchomienia biura, otwarcia rachunków bankowych czy uzyskania wsparcia w kwestiach prawnych i podatkowych. Wreszcie pomaga rozwiązać problemy związane z bezpieczeństwem i finansowaniem, identyfikując ryzyka, pokazując sposoby zarządzania nimi oraz wskazując na możliwości finansowego zabezpieczania transakcji oraz korzystania z usług finansowych na rynkach docelowych.