- Polska postrzegana jest jako atrakcyjny rynek jeśli chodzi o kawę, ponieważ 25 milionów Polaków pije ją regularnie - mówi „Rzeczpospolitej" Michał Proszewski, dyrektor generalny Nespresso Polska, właściciela czterech butików z kawami na kapsułki i ekspresów do ich przyrządzania.
Nadal daleko nam jednak do krajów, gdzie pije się najwięcej kawy w Europie. - Polak konsumuje rocznie średnio 2,8 kg kawy, a mieszkaniec Skandynawii około 10 kg. Stwarza to szanse dla dalszego rozwoju rynku i tworzenia innowacji - uważa Lajos Hanzel, dyrektor działu napojów w firmie Nestlé Polska. Sprzedaje ona m.in. kawy Nescafe, w tym Nescafe Dolce Gusto w kapsułkach.
Wprawdzie nadal największe udziały w krajowym rynku mają kawy rozpuszczalne i mielone, to jednak w najszybszym tempie rośnie sprzedaż kaw w kapsułkach. W 2014 r. zwiększyła się o 21 proc., 74,3 mln zł - podaje firma badawcza Euromonitor International.
W tym roku wydatki na porcjowaną kawę do ekspresów mogą zwiększyć się do 85,3 mln zł. Euromonitor zakłada natomiast, że łączna sprzedaż kawy zmaleje o niespełna 1 proc., do 5,35 mld zł.
Na popularności zyskują także kawy ziarniste. Euromonitor podaje, że w ubiegłym roku wydaliśmy na nie 134,2 mln zł, o 15 proc. więcej niż rok wcześniej.