Reklama

Cła nałożone przez Donalda Trumpa podniosą ceny samochodów

W poniedziałek spadały akcje największych europejskich koncernów motoryzacyjnych, mających fabryki samochodów w Meksyku, na który Donald Trump nałożył 25-procentowe cła. Jeśli Trump uderzy nimi także w UE, straty branży mocno się pogłębią.

Publikacja: 03.02.2025 14:46

Europejska motoryzacja boi się ceł Trumpa

Europejska motoryzacja boi się ceł Trumpa

Foto: AFP

Po nałożeniu 25-procentowych ceł przez prezydenta USA Donalda Trumpa na import produktów z Meksyku i Kanady, a także 10-procentowych ceł na import z Chin, potencjalne straty zaczynają już liczyć europejskie koncerny motoryzacyjne. W poniedziałek spadły kursy akcji największych producentów samochodów: Stellantisa i Grupy Volkswagena, odpowiednio o 6,8 oraz 5,6 proc., Volvo o 6,5 proc., Mercedesa, BMW i Porsche od 3,6 do 4,3 proc. – podał serwis Automotive News Europe.

O 3,7 procent, do najniższego poziomu od ponad dwóch tygodni, obniżył się Europejski indeks samochodów i części SXAP. To największy spadek wśród innych indeksów sektorowych na europejskim STOXX 600, który zmalał o 1,4 procent. „Analitycy obawiają się, że cła nałożone na produkty z Meksyku mogą być bardziej szkodliwe dla europejskich producentów samochodów i ich dostawców, niż jakiekolwiek bezpośrednie cła na towary z UE” – komentuje Automotive News Europe.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Horyzont Europa to Liga Mistrzów europejskiej nauki
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Patronat Rzeczpospolitej
Horizon4Poland’25 – największy matchmaking w Polsce!
Biznes
Nvidia przebija 5 bln dol., USA tną siły w Europie, Francja kontra Big techy
Biznes
Rosjanie nie chcą wypoczywać w Królewcu, boją się wojny i drożyzny
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Biznes
Między transparentnością a ochroną przed nadużyciami
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama