Reklama

Ekonomista oszacował „moc” reprezentacji na Euro 2024. Która najsilniejsza?

Wskaźnik mocy reprezentacji – tak nazywa się wskaźnik opracowany przez ekonomistę Wojciecha Szymona Kowalskiego. WMR uwzględnia aspekty sportowe, ale i pozasportowe, jak wsparcie kibiców czy aspekty mentalne. Jak wypadają poszczególne ekipy, w tym kadra Polski?

Publikacja: 14.06.2024 12:59

Ekonomista oszacował „moc” reprezentacji na Euro 2024. Która najsilniejsza?

Foto: AFP

Cała sportowa Europa czeka na rozpoczęcie Euro 2024. Mistrzostwa Europy w piłce nożnej to obok igrzysk olimpijskich największe sportowe wydarzenie tego roku. Pierwszy gwizdek wybrzmi dzisiaj o 21.00 – w meczu otwarcia gospodarze turnieju, Niemcy, zmierzą się ze Szkocją. Zwycięzcę poznamy za miesiąc, 14 lipca.

W turnieju biorą udział 24 narodowe reprezentacje, w tym kadra Polski. Od kilku tygodni dużą popularnością cieszą się różnego rodzaju rankingi, których autorzy starają się oszacować szanse poszczególnych drużyn w mistrzostwach. Jeden z takich rankingów, bazujący na autorskim „wskaźniku mocy reprezentacji” (WMR). ujawnił właśnie ekonomista Wojciech Szymon Kowalski, specjalizujący się w analizach makroekonomicznych i branżowych, w tym także w ekonomii sportu.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Nvidia przebija 5 bln dol., USA tną siły w Europie, Francja kontra Big techy
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Biznes
Rosjanie nie chcą wypoczywać w Królewcu, boją się wojny i drożyzny
Biznes
Między transparentnością a ochroną przed nadużyciami
Materiał Partnera
11 wież Eiffla czekolady rocznie
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Biznes
Trump z nowymi umowami, AI w medycynie i rosyjski przemysł lotniczy
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama