Euro 2024 zapędzi nas przed TV i do sklepów. Sieci szykują promocje

Rozpoczynające się mistrzostwa Europy w piłce nożnej chce oglądać aż 73 proc. Polaków. Wielu zrobi z tej okazji dodatkowe zakupy, na co szykuje się handel. Sprzedaż może wzrosnąć nawet o 30 proc.

Aktualizacja: 14.06.2024 06:13 Publikacja: 14.06.2024 04:30

Euro 2024 zapędzi nas przed TV i do sklepów. Sieci szykują promocje

Foto: Adobe Stock

To, po co konsumenci sięgną najchętniej, nie jest zaskoczeniem: słone przekąski chce kupić 66 proc., a piwo 45 proc. Polaków – wynika z badania Grupy Blix i NielsenIQ, którego wyniki „Rzeczpospolita” poznała jako pierwsza. Z okazji meczów 36 proc. badanych planuje zakup napojów bezalkoholowych, a co czwarty chce sięgnąć np. po wędliny czy dania gotowe.

– Konsumenci wybrali kategorie „przyjemnościowe”. Nie mamy porównania z innymi badaniami, ponieważ ich wcześniej razem nie realizowaliśmy. Ale patrząc na te segmenty i występujące w nich marki, możemy spokojnie powiedzieć, że są to „kategorie kibica” – mówi Magda Tragasz-Serwatka z NielsenIQ.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Przemysł spożywczy
USA chcą importować „setki milionów” jajek z Turcji i Korei Południowej
Przemysł spożywczy
Donald Trump zapewnia, że zażegnał kryzys na rynku jajek. Nie do końca
Przemysł spożywczy
Niebezpieczne składniki w najmodniejszej czekoladzie? Niemiecka fundacja zbadała dubajską czekoladę
Przemysł spożywczy
Na pieczywo wydajemy coraz więcej. I zmieniamy nasze zwyczaje
Materiał Promocyjny
Warunki rozwoju OZE w samorządach i korzyści z tego płynące
Przemysł spożywczy
Rząd Donalda Trumpa zwrócił się do Danii o pomoc. W USA brakuje jaj
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń