Firmy nie mają planu na AI. Kto weźmie odpowiedzialność za algorytmy

Co dziesiąte przedsiębiorstwo nie ma planu dostosowania swojej AI do przepisów. A stawką są ochrona danych, na których jest trenowana, oraz bezpieczeństwo użytkowników.

Publikacja: 05.04.2024 04:30

Firmy nie mają planu na AI. Kto weźmie odpowiedzialność za algorytmy

Foto: Adobe Stock

Rodzime firmy coraz śmielej idą ścieżką innowacji, stawiając na systemy sztucznej inteligencji jako narzędzia optymalizujące biznes i umacniające ich konkurencyjność. Możliwości tej technologii w kontekście strategicznych decyzji dostrzega już 42 proc. polskich menedżerów – wynika z najnowszych badań SAS. Kłopot stanowią jednak liczne wyzwania. Choć dominują te związane z obawami pracowników (40 proc.) i brakami kompetencyjnymi w firmach (34 proc.), to lekceważone nie mogą być też bariery natury regulacyjnej. Już co trzeci badany zdaje sobie sprawę, że niepewna sytuacja prawna w kontekście AI to problem.

Pozostało 90% artykułu

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!