Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 18.09.2025 14:24 Publikacja: 02.06.2023 03:00
Poczta Polska
Foto: Poczta Polska
Zapaść na rynku listów w Polsce pogłębia się – jak wynika z najnowszego raportu Urzędu Komunikacji Elektronicznej (UKE), popyt na te usługi w 2022 r. kolejny rok z rzędu mocno się skurczył. Na rynku obsłużono łącznie niecałe 896 mln sztuk takich przesyłek, a to o ponad 8 proc. mniej niż jeszcze w 2021 r. Biorąc pod uwagę to, że w 2021 r. spadki w tradycyjnej korespondencji sięgały 7,5 proc., zaś rok wcześniej niemal 15,5 proc., trend jest wyraźny, a przyszłość tego sektora nie wróży dobrze monopoliście – Poczcie Polskiej (PP). Tym bardziej że kolejne fundamenty spółki też kruszeją – rynek przesyłek reklamowych nad Wisłą w 2022 r. wręcz tąpnął (spadki sięgają 11 proc.), z kolei liczba realizowanych przekazów pocztowych skurczyła się w tym okresie o ponad 7 proc.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Donald Trump podpisał miliardowe porozumienia z Wielką Brytanią, Polska inwestuje rekordowe 4 mld zł w cyberbezp...
Roskosmos chwali się, że testuje już konkurenta Starlinka. I że system niskoorbitalnych satelitów pojawi się na...
Cyberprzestępcy wykradli dane logowania tysięcy Polaków i opublikowali je na znanym forum hakerskim. Dokument sk...
Unia opóźnia 19. pakiet sankcji wobec Rosji, w Niemczech narasta konflikt CDU–SPD o energetykę, a prezydent Karo...
W czwartek kończy się kadencja prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Prawo nie przewiduje możliwości jej pr...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas