Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 26.10.2025 04:07 Publikacja: 02.06.2023 03:00
Poczta Polska
Foto: Poczta Polska
Zapaść na rynku listów w Polsce pogłębia się – jak wynika z najnowszego raportu Urzędu Komunikacji Elektronicznej (UKE), popyt na te usługi w 2022 r. kolejny rok z rzędu mocno się skurczył. Na rynku obsłużono łącznie niecałe 896 mln sztuk takich przesyłek, a to o ponad 8 proc. mniej niż jeszcze w 2021 r. Biorąc pod uwagę to, że w 2021 r. spadki w tradycyjnej korespondencji sięgały 7,5 proc., zaś rok wcześniej niemal 15,5 proc., trend jest wyraźny, a przyszłość tego sektora nie wróży dobrze monopoliście – Poczcie Polskiej (PP). Tym bardziej że kolejne fundamenty spółki też kruszeją – rynek przesyłek reklamowych nad Wisłą w 2022 r. wręcz tąpnął (spadki sięgają 11 proc.), z kolei liczba realizowanych przekazów pocztowych skurczyła się w tym okresie o ponad 7 proc.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
W wieku 59 lat zmarł Maciej Adamkiewicz, polski miliarder, chirurg i wieloletni szef spółki Adamed Pharma. Był n...
Dlaczego działalność małych i średnich przedsiębiorstw ma znaczenie. Wpływ przejęć MŚP na lokalne społeczności.
Reżyser Francis Ford Coppola sprzedaje kilka cennych przedmiotów ze swojej osobistej kolekcji. Jak podaje magazy...
Moderna poinformowała, że zrezygnuje z dalszych prac nad eksperymentalną szczepionką przeciwko cytomegalowirusow...
Rosję czeka gospodarczy wstrząs po decyzjach USA i UE o nowych sankcjach, a Indie i Chiny ograniczają handel z K...
Rozbudowa szybkich sieci ładowania jest szczególnie ważna dla wzrostu sprzedaży samochodów ciężarowych, bez których trudno myśleć o dekarbonizacji – ocenia Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
Platformy internetowe udostępniają MŚP narzędzia, które mogą pomóc w pozyskiwaniu klientów, zwiększeniu sprzedaż...
Jak LegalTech i AI realnie zmieniają pracę prawnika – od automatyzacji dokumentów i analizy danych po obsługę klienta i przygotowanie do procesów sądowych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas