Reklama
Rozwiń
Reklama

W ciągu kilku lat z rynku zniknęło ponad 2 tys. aptek

W marcu br. działało w Polsce 12 799 aptek – o ponad 2 tys. mniej niż w 2017 r., kiedy wprowadzano ustawę „Apteka dla aptekarza” – wynika z danych firmy PEX PharmaSequence.

Publikacja: 05.05.2023 03:00

Zamykanie się aptek może wpłynąć na dostęp pacjentów do leków – chodzi głównie o mieszkańców małych

Zamykanie się aptek może wpłynąć na dostęp pacjentów do leków – chodzi głównie o mieszkańców małych miejscowości

Foto: shutterstock

Zdaniem części środowiska to właśnie zapisy „Apteki dla aptekarza” (ADA) są jednym z głównych powodów spadku liczby aptek. To jednak tylko jedna z diagnoz.

– Główną przyczyną zamykania się aptek są problemy ekonomiczne – ocenia dr Jarosław Frąckowiak, prezes PEX PharmaSequence. – Upadające apteki nie są w stanie wygenerować wystarczającej rentowności, by funkcjonować. Czy można ten trend potraktować jak „dopasowanie się podaży do popytu”? Raczej nie i chyba trudno mówić o „statystycznie właściwej liczbie aptek”. Posługiwanie się w przypadku Polski średnimi OECD (kierując się tym wzorcem, powinniśmy mieć 10 tys. aptek) jest złudne. Aptek będzie tyle, ile utrzyma się na rynku, ale akurat w tej branży nie tylko rynek powinien chyba decydować o systemie dystrybucji leków – dodaje.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
ORLEN napędza transformację w Europie Centralnej
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Biznes
Cyberatak na polskie biuro podróży. Wyciekły dane klientów
Biznes
Spotkanie Trump–Xi, ustawa schronowa a ceny mieszkań, auta w Polsce tanieją
Biznes
Centra usług widzą szansę w rozwoju AI. Czas transformacji
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Biznes
Równe płace, równe szanse – Grupa Żabka ponownie z certyfikatem EQUAL-SALARY
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama