Reklama

Wielki problem producentów baterii do aut: Amerykanie mają zbyt duże ręce

Okazało się, że duże ręce Amerykanów to duży problem producentów baterii w USA przy organizowaniu fabryk.

Publikacja: 28.02.2023 14:50

Wielki problem producentów baterii do aut: Amerykanie mają zbyt duże ręce

Foto: Adobe Stock

Od pewnego czasu producenci wielu podzespołów do samochodów wracają z produkcją z Azji do USA. Dzieje się tak dzięki federalnym zachętom, które sprzyjają choćby przenoszeniu do Stanów Zjednoczonych produkcji akumulatorów dla samochodów elektrycznych. Jednak w USA producenci natrafiają na zaskakujące problemy, które utrudniają wykorzystanie nabytych w Azji doświadczeń przy organizacji produkcji.

Partner Tesli przy produkcji baterii, koncern Panasonic odkrył ciekawą rzecz – rozmiar ma znaczenie. W tym konkretnym wypadku chodzi o rozmiar dłoni, który w USA statystycznie jest większy niż w Chinach.

Czytaj więcej

Europejski bestseller aut elektrycznych w Europie to Tesla. Zaskakuje wicelider

– Brzmi to jak żart, ale tego rodzaju problemy były często spotykane na wczesnych etapach produkcji – mówił Wall Street Journal Yasuaki Takamoto kierujący działem akumulatorów EV w Panasonic.

Okazało się, że wielu azjatyckich urządzeń używanych przy produkcji baterii do aut nie da się wykorzystywać w USA z uwagi na to, że ręce Amerykanów są większe niż Azjatów (głównie Chińczyków). Oznaczało to zarówno trudności w manipulowaniu urządzeniami, jak i problemy z uzyskaniem odpowiedniej jakości produktów – np. najlżejszy kontakt z wilgocią może oznacza konieczność utylizacji całej partii produktu. Do tego dochodziły jeszcze bardziej standardowe problemy w postaci różnic w standardach BHP między USA a Chinami. W efekcie wiele urządzeń produkcyjnych trzeba było przeprojektować i dostosować do warunków amerykańskich.

Reklama
Reklama

Takamoto wyznał w rozmowie z WSJ, że skutkiem tych problemów były opóźnienia w zwiększaniu produkcji. I to opóźnienia rzędu roku czy dwóch. Podobne problemy napotykały inne firmy, które budowały fabryki baterii korzystając z chińskiego czy azjatyckiego know how. General Motors miało problemy w swojej fabryce wspólnej z koreańskim LG w Ohio, do czego przyznawała się jeszcze jesienią 2022 szefowa koncernu Mary Barra.

WSJ i Fortune zauważają z kolei, że wszyscy producenci chcący skorzystać z federalnych zachęt do reindustrializacji USA natykają się na jeszcze inny problem. Po latach wyprowadzania produkcji poza Stany Zjednoczone Ameryki Północnej w kraju tym brakuje firm budowlanych mających doświadczenie w budowaniu dużych zakładów produkcyjnych. W konsekwencji nim dojdzie do problemów ze zbyt dużymi rękami Amerykanów trzeba jeszcze liczyć się z opóźnieniami w budowie zakładów i liczyć się również z problemami z samą jakością budynków fabrycznych.

Biznes
Producenci napojów uciekają z systemu kaucyjnego
Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama