Reklama
Rozwiń
Reklama

Drugi etap prac nad europejskim myśliwcem przyszłości

Niemcy, Francja i Hiszpania porozumiały się o przejściu do drugiego etapu (1B) prac projektowych nad nowym myśliwcem wielozadaniowym FCAS/SCAF. To największy europejski projekt w zakresie obrony, z szacowanym kosztem ponad 100 mld euro

Publikacja: 20.11.2022 14:19

Drugi etap prac nad europejskim myśliwcem przyszłości

Foto: Jasper Juinen/Bloomberg

Niemiecki resort obrony podał, że przemysłowe porozumienie osiągnięto po intensywnych negocjacjach. Uzgodniono na najwyższym szczeblu rządowym, że w realizacji programu będzie stosowane równe wspólne podejście, a nadzór generalny przypadnie Francji. „Porozumienie polityczne w sprawie myśliwca wielozadaniowego jest wielkim krokiem naprzód i — zwłaszcza w obecnej sytuacji międzynarodowej — ważnym sygnałem doskonalej współpracy Niemiec, Francji i Hiszpanii” — stwierdziły w komunikacie Pałac Elizejski i resort obrony Niemiec. Hiszpański resort obrony poinformował, że przeznaczy 2,5 mld euro na ten program, z czego 525 mln zapłaci w 2023 r. Realizacją programu, który ma zapewnić zastąpienie od 2040 r. samolotów Rafale we Francji i Typhoon Eurofightera w Niemczech i Hiszpanii zajmą się Dassault, Airbus Deutschland i Indra. Te dwie ostatnie firmy reprezentują Niemcy i Hiszpanię — podał Reuter.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Biznes
Niemcy chcą embarga na stal z Rosji. To cios w koncerny oligarchów Kremla
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Biznes
Awaria sieci Play. Klienci nie mogą wykonywać połączeń
Biznes
Koniec turystycznego biznesu z Rosją. Republiki bałtyckie zamykają granice
Biznes
UE i Chiny łagodzą napięcia handlowe. Szczyt klimatyczny bez udziału USA?
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Biznes
ORLEN napędza transformację w Europie Centralnej
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama