Oprócz niego aresztowano również szefa Departamentu Współpracy z Zagranicą w tej firmie.
Podejrzanym postawiono dwa zarzuty i zostali aresztowani na podstawi artykułów Kodeksu Karnego Ukrainy, art. 111-1 (działalność kolaboracyjna) i art. 111-2 ( postępowanie na korzyść interesów agresora).
SBU poinformowały również, że zatrzymanie nastąpiło w ramach postępowania karnego w sprawie nielegalnego dostarczania przez Motor Sicz sprzętu wojskowego do rosyjskich oddziałów szturmowych. Według materiałów śledztwa w transakcję zaangażowane jest kierownictwo zakładu znajdującego się w Zaporożu. Urzędnicy mieli działać w zmowie z przedstawicielami rosyjskiego koncernu Rostec, który jest jednym z głównych producentów broni dla Rosji.
Czytaj więcej
Rosyjski miliarder Aleksiej Kuzmiczew procesuje się z władzami francuskimi, które nie pozwalają mu korzystać z jachtu zacumowanego w Saint-Tropez. Francuzi obawiają się, że mógłby nim próbować uciec z kraju. Ale jest to tylko wierzchołek góry problemów, jakie Europa ma dzisiaj z jachtami rosyjskich oligarchów.
„Zatrzymani utworzyli ponadnarodowe kanały nielegalnego dostarczania hurtowych ilości ukraińskich silników lotniczych do kraju agresora. Okupanci wykorzystali powstałe produkty do produkcji i naprawy rosyjskich śmigłowców szturmowych typu Mi-8AMTSh-VN „Sapson”, KO-52 „Aligator”, Mi-28N „Night Hunter”” – czytamy w komunikacie SBU. Służby stwierdziły również, że Rosjanie masowo wykorzystywali ten sprzęt do inwazji na Ukrainę, ponieważ ukraińskie śmigłowce i części do nich zostały znalezione w maszynach strąconych przez ukraińską armię.