Nocna akcja działaczy Greenpeace. Przerobili "żarówkowy" billboard

W nocy z wtorku na środę aktywiści Greenpeace przerobili jeden ze słynnych billboardów, w których autorzy kampanii przekonywali, że wysokie ceny prądu to wina Unii Europejskiej. Ekolodzy napis "polityka Unii Europejskiej" zasłonili innym – pisze Business Insider Polska.

Publikacja: 16.02.2022 11:13

Nocna akcja działaczy Greenpeace. Przerobili "żarówkowy" billboard

Foto: twitter.com/greenpeace_pl

"Wtem! Pod osłoną nocy aktywistki i aktywiści zmienili treść billboardu koncernów energetycznych. Teraz odpowiada rzeczywistości i odkłamuje kłamstwa koncernów energetycznych" — napisało Greenpeace na Twitterze.

"Chodziło o sprostowanie manipulacji, jakich dopuściły się spółki skarbu państwa w owianej złą sławą “kampanii żarówkowej" - czytamy na stronie organizacji.

Przypomnijmy, że polskie miasta toną w billboardach mówiących, że to Unia Europejska jest odpowiedzialna za podwyżki cen prądu. Komisja Europejska dementuje tego typu tezy i wskazuje, że na wysokość rachunku za prąd wpływ ma wiele różnych czynników.

Kampania billboardowa Towarzystwa Gospodarczego Polskie Elektrownie kosztowała 12 mln zł.

Czytaj więcej

Jacek Sasin: Prawdą jest, że polityka klimatyczna to ok. 30 proc. w rachunku. Ale to i tak dużo

"Wtem! Pod osłoną nocy aktywistki i aktywiści zmienili treść billboardu koncernów energetycznych. Teraz odpowiada rzeczywistości i odkłamuje kłamstwa koncernów energetycznych" — napisało Greenpeace na Twitterze.

"Chodziło o sprostowanie manipulacji, jakich dopuściły się spółki skarbu państwa w owianej złą sławą “kampanii żarówkowej" - czytamy na stronie organizacji.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Materiał partnera
Raport ZUS: stabilna sytuacja Funduszu Ubezpieczeń Społecznych
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Biznes
ZUS: 13. emerytury trafiły już do ponad 6 mln osób
Materiał partnera
Silna grupa z dużymi możliwościami
Biznes
Premier Australii o Elonie Musku: Arogancki miliarder, który myśli, że jest ponad prawem
Biznes
Deloitte obserwuje dużą niepewność w branży chemicznej