Aktualizacja: 16.04.2017 12:09 Publikacja: 16.04.2017 11:29
Według obserwacji warsztatów tylko 2/3 kierowców zmienia opony z letnich na zimowe i odwrotnie.
Foto: shutterstock
Sezon zimowy mamy na razie za sobą i większość samochodów, przede wszystkim firmowych, bo ta grupa użytkowników najbardziej dba o dostosowanie ogumienia do pory roku, jeździ już na letnich gumach, to koncerny z branży już przygotowują się do kolejnej zimy. A wśród polityków co jakiś czas odżywa pomysł wprowadzenia przymusu korzystania z opon zimowych.
Przemysł oponiarski przyznaje, że mają one nie tylko inny bieżnik od letnich, lepiej przystosowany do pracy na lodzie, śniegu i w błocie pośniegowym, ale są wykonane z mieszanek gumowych zachowujących elastyczność także w niskich temperaturach, gdy opony letnie twardnieją, a ich przyczepność gwałtownie spada. Różnica w długości drogi hamowania z prędkości 100 km/h może sięgać nawet 30 m. Tadeusz Kuncy z Moto Data wskazuje pomiary, z których wynika, że w temperaturze 2 stopni C powyżej zera, na mokrej nawierzchni opony zimowe zapewniają krótszą nawet o 11 m drogę hamowania od opon letnich.
W najbliższych latach liderzy polskiego przemysłu zbrojeniowego bardzo dynamicznie się rozwiną i będą naprawdę z...
Usługa polega na dopasowaniu inwestycji klienta – lub zbudowaniu portfela od podstaw – do indywidualnej rekomendacji przygotowanej na podstawie jego z celów, sytuacji finansowej, wiedzy o rynku, doświadczenia, podejścia do ryzyka i tolerancji ewentualnych strat.
Rosjanie wciąż rozbudowują swój arsenał atomowy – i najwyraźniej pomagają im w tym firmy z Unii Europejskiej. Ja...
Największy polski producent gier w pierwszym kwartale zarobił 86 mln zł. Teraz wszyscy czekają na czwartą część...
Firmy zbrojeniowe Europy pilnie szukają ludzi do pracy w związku z planami zwiększania zdolności obronnych UE. A...
Phishing, ataki DDoS i złośliwe oprogramowanie to stali bywalcy raportów dotyczących zagrożeń w sieci. Od lat są najczęściej wykorzystywanymi przez cyberprzestępców metodami, ale to nie znaczy, że sposób ich działania się nie zmienia.
Objęty sankcjami Zachodu oligarcha, który od lat mieszka za granicą i tam ma zarejestrowane spółki, przenosi do...
Gdzie zdobyć wiedzę, która pomoże w zdobyciu patentu motorowodnego?
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas