Reklama
Rozwiń
Reklama

Coraz większy ruch w oponach

Producenci i importerzy podsumowują sezon – sprzedaż opon zimowych w Polsce dorównuje już popytowi na letnie.

Aktualizacja: 16.04.2017 12:09 Publikacja: 16.04.2017 11:29

Według obserwacji warsztatów tylko 2/3 kierowców zmienia opony z letnich na zimowe i odwrotnie.

Według obserwacji warsztatów tylko 2/3 kierowców zmienia opony z letnich na zimowe i odwrotnie.

Foto: shutterstock

Sezon zimowy mamy na razie za sobą i większość samochodów, przede wszystkim firmowych, bo ta grupa użytkowników najbardziej dba o dostosowanie ogumienia do pory roku, jeździ już na letnich gumach, to koncerny z branży już przygotowują się do kolejnej zimy. A wśród polityków co jakiś czas odżywa pomysł wprowadzenia przymusu korzystania z opon zimowych.

Przemysł oponiarski przyznaje, że mają one nie tylko inny bieżnik od letnich, lepiej przystosowany do pracy na lodzie, śniegu i w błocie pośniegowym, ale są wykonane z mieszanek gumowych zachowujących elastyczność także w niskich temperaturach, gdy opony letnie twardnieją, a ich przyczepność gwałtownie spada. Różnica w długości drogi hamowania z prędkości 100 km/h może sięgać nawet 30 m. Tadeusz Kuncy z Moto Data wskazuje pomiary, z których wynika, że w temperaturze 2 stopni C powyżej zera, na mokrej nawierzchni opony zimowe zapewniają krótszą nawet o 11 m drogę hamowania od opon letnich.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Biznes
Co myślimy o systemie kaucyjnym? Nowe badanie
Biznes
Kreml ma nowego terrorystę. Były szef Jukosu na czarnej liście
Patronat Rzeczpospolitej
Co 8. polska przedsiębiorczyni przy pozyskiwaniu finansowania doświadczyła trudności związanych z płcią. Najnowsze dane
Biznes
Wojna na torach i w sieci, spór o Mercosur i presja klimatyczna Indii
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Biznes
Electromobility Poland wraca do gry. 4,5 mld zł z KPO na nowy projekt
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama