Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 29.05.2017 11:32 Publikacja: 29.05.2017 11:16
Foto: Bloomberg
Raport, opracowany na zlecenie Exact Systems, pokazuje, że jednak aż 79 proc. przedstawicieli branży motoryzacyjnej uważa, iż w ciągu najbliższych 5 lat nie ma możliwości, by pojazdy z tradycyjnym napędem zostały wyparte przez samochody elektryczne czy hybrydowe. Taka rewolucja wymaga dużo więcej czasu. Szacuje się, że w 2025 r. napędy alternatywne będą stanowić jedną czwartą globalnej sprzedaży samochodów.
Z najnowszego raportu KPMG i PZPM wynika, że w pierwszym kwartale tego roku dynamicznie rozwijał się rynek aut z napędami alternatywnymi, czyli głównie hybrydowymi, ale też elektrycznymi. Liczba rejestracji wzrosła o 96 proc. r/r i wyniosła prawie 5 tys. To niemal tyle, ile przez pierwsze dwa kwartały ub. r. Taka dynamika w przyszłości będzie wspierana przez podjęty przez polski rząd plan elektromobilności, który zakłada, że do 2025 r. na polskich drogach będzie jeździło 1 mln aut elektrycznych. Eksperci uważają, że osiągnięcie takiego wyniku, w tak krótkim czasie, może być trudne. - Elektromobilność, mimo że nie szybko, to jednak na stałe wpisze się w przyszły obraz motoryzacyjny. Powodów jest kilka, ale najważniejsze to te natury ekologicznej: niska emisja CO2, brak hałasu, oraz kosztowej: większa niezależność od cen ropy, niższe koszty eksploatacji - mówi Jacek Opala, członek zarządu Exact Systems.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Założyciel Polsatu stracił kolejne stanowisko. W roli przewodniczącego rady nadzorczej zastąpi go tym razem wiel...
„Człowiek to najlepszy firewall” – to hasło tegorocznej konferencji Akademii cyberPEKAO – wydarzenia edukacyjnego zorganizowanego przez Bank Pekao S.A. Spotkanie było poświęcone jednemu z najważniejszych współczesnych wyzwań: jak budować odporność na cyberzagrożenia?
Polska transformacja energetyczna rozstrzyga się w ciepłownictwie - w blisko 400 lokalnych systemach, które dost...
Polska kolej z rekordową ilością pasażerów, francuski rząd przetrwał wotum nieufności – ceną wstrzymanie reformy...
Jak zapowiedzieli, tak zrobili. Skonfiskowany superjacht Amadea, który według władz USA należy do objętego sankc...
Rozbudowa szybkich sieci ładowania jest szczególnie ważna dla wzrostu sprzedaży samochodów ciężarowych, bez których trudno myśleć o dekarbonizacji – ocenia Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
Zarobki w administracji rosną wolniej niż płaca minimalna, UE szykuje dronowy program zbrojeniowy, a Orlen skład...
Dziś wszystkie technologie, które będą pomagały przemysłowi w prognozowaniu i optymalizowaniu zużycia energii, są już dostępne. Redukcja strat i przestojów czy zwiększanie elastyczności systemu nigdy nie były prostsze – mówi Anna Nowak-Jaworska, prezeska Schneider Electric Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas