Jeszcze w latach 2015–2016 przychody ze sprzedaży szły w górę po około 9 proc., a zysk netto rósł o 12 proc. W drugim kwartale 2017 r. dynamika przychodów ze sprzedaży wyhamowała jednak do zaledwie 0,8 proc., w porównaniu z 10,8 proc. w drugim kwartale 2016 r., przy jednoczesnym wzroście kosztów o 2,7 proc. W efekcie zysk branży wyniósł 383 mln zł i był niższy o ponad jedną czwartą niż rok wcześniej. Był to jednocześnie najgorszy wynik od 2,5 roku. To m.in. efekt wzrostu kosztów: cen surowców oraz płac. Gorsze wyniki to także skutek spadku marż ze sprzedaży eksportowej, wynikający z umocnienia się złotego wobec głównych walut (kurs euro obniżył się w 2017 r. o ponad 5 proc., a kurs dolara spadł o prawie 17 proc.). Tymczasem eksport dla producentów mebli jest niezwykle ważny, bo odpowiada za ponad 66 proc. przychodów ze sprzedaży. Według przedstawicieli Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Producentów Mebli w drugiej połowie 2017 r. sytuacja była zaskakująco słaba zarówno pod względem popytu krajowego, jak i zapotrzebowania z zagranicy.