Materiał powstał we współpracy z Pocztą Polską
Czym jest w tej chwili i czym ma być w najbliższej przyszłości Poczta Polska?
Poczta to prawie pięć wieków historii i jedna z najstarszych polskich instytucji. Nasi klienci widzą w Poczcie trwałość i gwarancję bezpieczeństwa. Z drugiej jednak strony nasza firma nie jest obecne postrzegana jako lider w zakresie cyfryzacji i pionier we wdrażaniu nowoczesnych czy innowacyjnych rozwiązań. Musimy to zmienić i jest to jeden z kluczowych elementów strategii Spółki, ale to wymaga czasu, którego nie ma zbyt wiele, bo konkurencja na nas nie czeka.
Obecna Poczta realizuje szereg zadań związanych ze świadczeniem usługi powszechnej, a więc naszą misję publiczną związaną np. z utrzymywaniem największej w skali kraju sieci 7600 placówek. Można powiedzieć, że docieramy do wszystkich Polaków, także tych żyjących w najmniejszych miejscowościach i na terenach wiejskich. Stabilność Poczty to także jeden z wyznaczników pewności i ciągłości funkcjonowania państwa polskiego. Dowiedliśmy tego w krytycznym czasie pandemii, kiedy szereg firm, czy nawet całych sektorów czasowo zaprzestawało lub ograniczało swoją działalność, a Poczta działała – w tamtym czasie musieliśmy zadbać o bezpieczeństwo pracowników i klientów. To oznaczało koszty. Wyasygnowaliśmy na ten cel kilkadziesiąt milionów złotych.
Od momentu wybuchu epidemii w naszym kraju w pełni zaangażowaliśmy się także we wsparcie wszystkich aktywności, podejmowanych przez instytucje publiczne na rzecz walki z jej skutkami. Jesteśmy jedną z największych firm logistycznych w kraju. Zajmowaliśmy się między innymi transportem sprzętu medycznego, pakietów bezpieczeństwa, płynów do dezynfekcji, maseczek czy rękawiczek.