Polski producent chce walczyć z pseudodezynfekcją

Nawet 80 proc. produktów do dezynfekcji rąk, które są dostępne w miejscach publicznych, nie spełnia wymagań dotyczących produktów biobójczych. I psuje biznes markowym wytwórcom.

Publikacja: 20.12.2021 21:30

Polski producent chce walczyć z pseudodezynfekcją

Foto: Adobe Stock

Nieprzyjemnie pachną, silnie podrażniają skórę, a w dodatku wcale nie chronią przed wirusami i bakteriami – to problem dużej części środków do dezynfekcji, które są udostępniane w miejscach publicznych, w tym w sklepach, galeriach handlowych, hotelach i restauracjach, a niekiedy nawet w przychodniach i szpitalach.

– Wiele osób, po nieprzyjemnych doświadczeniach z takimi preparatami, w ogóle przestaje używać dezynfektantów dostępnych w miejscach publicznych, zwiększając tym samym ryzyko transmisji Covid-19 – twierdzi Mariola Łodzińska, wiceprezes Naczelnej Rady Pielęgniarek i Położnych. NRPiP objęła patronat nad kampanią społeczno-informacyjną, którą pod hasłem „Dezynfekcja tak, ale nie byle jak” prowadzi lubelska spółka Medisept, największy polski dostawca środków dezynfekcyjnych dla służby zdrowia, wraz z firmą Batist, znaczącym producentem i dystrybutorem produktów higieny w Europie Środkowo-Wschodniej.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Biznes
Londyn uderza w Moskwę największymi sankcjami w historii
Biznes
Nowy prezes PGZ przyszedł z Grupy Azoty
Biznes
Prezes Grupy Azoty rezygnuje z funkcji
Biznes
Umowa USA-Wielka Brytania gotowa. UE zniecierpliwiona. Nowy papież z Ameryki
Biznes
Cyfrowa rewolucja w samorządach
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem