Polski producent chce walczyć z pseudodezynfekcją

Nawet 80 proc. produktów do dezynfekcji rąk, które są dostępne w miejscach publicznych, nie spełnia wymagań dotyczących produktów biobójczych. I psuje biznes markowym wytwórcom.

Publikacja: 20.12.2021 21:30

Polski producent chce walczyć z pseudodezynfekcją

Foto: Adobe Stock

Nieprzyjemnie pachną, silnie podrażniają skórę, a w dodatku wcale nie chronią przed wirusami i bakteriami – to problem dużej części środków do dezynfekcji, które są udostępniane w miejscach publicznych, w tym w sklepach, galeriach handlowych, hotelach i restauracjach, a niekiedy nawet w przychodniach i szpitalach.

– Wiele osób, po nieprzyjemnych doświadczeniach z takimi preparatami, w ogóle przestaje używać dezynfektantów dostępnych w miejscach publicznych, zwiększając tym samym ryzyko transmisji Covid-19 – twierdzi Mariola Łodzińska, wiceprezes Naczelnej Rady Pielęgniarek i Położnych. NRPiP objęła patronat nad kampanią społeczno-informacyjną, którą pod hasłem „Dezynfekcja tak, ale nie byle jak” prowadzi lubelska spółka Medisept, największy polski dostawca środków dezynfekcyjnych dla służby zdrowia, wraz z firmą Batist, znaczącym producentem i dystrybutorem produktów higieny w Europie Środkowo-Wschodniej.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Biznes
Mesko będzie produkować 250 mln pocisków rocznie
Biznes
Katastrofa Boeinga w Indiach, polska zbrojeniówka w impasie i powrót atomu
Biznes
Donald Trump zapowiedział zmiany w polityce imigracyjnej pod naciskiem farmerów
Biznes
Zmiany u Pracodawców RP. Odchodzi prezes
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Biznes
Strażacy ze wsparciem ORLEN