Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 28.08.2025 10:19 Publikacja: 12.12.2021 12:17
Foto: materiały prasowe
W Helsinkach nie doszło do niespodzianki. Finowie zrezygnowali z europejskich producentów Rafale (Dassault Aviation), Gripena (Saab) i Eurofightera (konsorcjum Airbusa, BAE Systems i Leonardo) oraz F/A-18 Super Hornet (Boeinga) i wybrali samoloty Lockheeda Martina. Finlandia jest 14 krajem, który wybrał F-35, wcześniej zrobiły to w Europie Norwegia, Wielka Brytania, Włochy, Holandia, Dania, Polska, Belgia i Szwajcaria — informuje dziennik „La Tribune”.
Łączna wartość kontraktu wraz z serwisowaniem do 2030 r. wynosi 8,378 mld euro (9,44 mld dolarów) — podał Reuter za rządem Finlandii. Do tego dochodzą budowa hangarów i dostawa innego sprzętu za 777 mln, a 824 mln zastrzeżono na ostateczny pakiet uzbrojenia i na kontrole poprawek warunków kontraktu w przyszłości. Do 2060 r. koszty korzystania z tej floty wzrosną o dalsze 10 mld euro. Analitycy wyliczyli na 250 mln rocznie koszt utrzymania jednego z 64 samolotów.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Potentaci przemysłu zbrojeniowego i lotniczego Włoch, Wielkiej Brytanii i Szwecji łączą siły, aby ściśle współpr...
Znana obecnie z produkcji śmigłowców Black Hawk i samolotów M28 Bryza firma PZL Mielec – dziś w składzie ameryka...
Kanada poinformowała niespodziewanie Boeinga, że jego myśliwiec F-18 Super Hornet, kandydat do przetargu za 15 m...
Rząd chce maszerować w kierunku 300-tys. armii. Wydatki sięgające 100 mld zł każą jednak zapytać, czy polski wyś...
Do języka potocznego przeszło nieco romantyczne powiedzenie o tym, by może jednak rzucić wszystko i wyjechać w Bieszczady.
Departament Obrony Stanów Zjednoczonych podpisał umowy z korporacją Lockheed Martin dotyczące dalszego rozwoju s...
Kiedyś dotacje, teraz raczej kredyty na preferencyjnych warunkach. Podejście Brukseli do finansowania rozwoju przedsiębiorstw z branży rolno-spożywczej ewoluuje, ale niezmienne jest to, że wciąż firmy mogą liczyć na wsparcie. Co więcej, już nie tylko ze środków unijnych, ale także krajowych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas