Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 25.10.2025 14:34 Publikacja: 12.12.2021 12:17
Foto: materiały prasowe
W Helsinkach nie doszło do niespodzianki. Finowie zrezygnowali z europejskich producentów Rafale (Dassault Aviation), Gripena (Saab) i Eurofightera (konsorcjum Airbusa, BAE Systems i Leonardo) oraz F/A-18 Super Hornet (Boeinga) i wybrali samoloty Lockheeda Martina. Finlandia jest 14 krajem, który wybrał F-35, wcześniej zrobiły to w Europie Norwegia, Wielka Brytania, Włochy, Holandia, Dania, Polska, Belgia i Szwajcaria — informuje dziennik „La Tribune”.
Łączna wartość kontraktu wraz z serwisowaniem do 2030 r. wynosi 8,378 mld euro (9,44 mld dolarów) — podał Reuter za rządem Finlandii. Do tego dochodzą budowa hangarów i dostawa innego sprzętu za 777 mln, a 824 mln zastrzeżono na ostateczny pakiet uzbrojenia i na kontrole poprawek warunków kontraktu w przyszłości. Do 2060 r. koszty korzystania z tej floty wzrosną o dalsze 10 mld euro. Analitycy wyliczyli na 250 mln rocznie koszt utrzymania jednego z 64 samolotów.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Potentaci przemysłu zbrojeniowego i lotniczego Włoch, Wielkiej Brytanii i Szwecji łączą siły, aby ściśle współpr...
Dlaczego działalność małych i średnich przedsiębiorstw ma znaczenie. Wpływ przejęć MŚP na lokalne społeczności.
Znana obecnie z produkcji śmigłowców Black Hawk i samolotów M28 Bryza firma PZL Mielec – dziś w składzie ameryka...
Kanada poinformowała niespodziewanie Boeinga, że jego myśliwiec F-18 Super Hornet, kandydat do przetargu za 15 m...
Rząd chce maszerować w kierunku 300-tys. armii. Wydatki sięgające 100 mld zł każą jednak zapytać, czy polski wyś...
Rozbudowa szybkich sieci ładowania jest szczególnie ważna dla wzrostu sprzedaży samochodów ciężarowych, bez których trudno myśleć o dekarbonizacji – ocenia Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
Jak LegalTech i AI realnie zmieniają pracę prawnika – od automatyzacji dokumentów i analizy danych po obsługę klienta i przygotowanie do procesów sądowych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas