[b]Rz: Nie mamy dobrych torów, pożądanych pociągów a stan większość dworców jest skandaliczny[/b]
[b]Andrzej Wach:[/b]To prawda, niestety. Od 1990 roku polska kolej była finansowo zaniedbywana i teraz mamy tego konsekwencję. Pasażer, który słusznie, patrzy na ten stan rzeczy bardzo krytycznie, nie zauważy zmian dopóki nie wyremontujemy dworców, torów i przede wszystkim nie kupimy nowych pociągów. Dlatego robimy wszystko, by to zmienić
[b] Co się stało z ambitnym planem remontu dworców na Euro 2012?[/b]
Jest realizowany. W 2009 roku przygotowywaliśmy dokumentację techniczną i projekty, w tym roku ruszamy z pracami budowlanymi. W każdym z miast, gdzie rozgrywane będą mecze, dworce obsługujące kibiców zostaną gruntownie zmodernizowane bądź przebudowane. W ciągu najbliższych trzech lat wydamy ponad 650 mln zł na remonty ponad 30 dworców. To środki budżetowe, dotacje unijne i środki własne. Oprócz tego do końca stycznia chcemy wybrać prywatne firmy, które w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego wybudują dworzec w Poznaniu i Zachodni w Warszawie, tak jak to ma miejsce w Katowicach. W lutym planujemy pierwsze spotkanie z potencjalnymi inwestorami dla dworca w Sopocie. Wciąż nie ma niestety porozumienia z władzami Szczecina co do koncepcji zabudowy terenu wokół dworca. Prywatnym firmom nie udało się pozyskać finansowania na przebudowę Dworca Wschodniego w Warszawie, dlatego tę inwestycję będziemy realizować ze środków budżetowych. Poza tym jeszcze w tym roku chcemy ogłosić międzynarodowy konkurs na zabudowę terenu nad torami, między ulicami Emilii Plater a Jana Pawła II, w tym budowę nowego dworca Centralnego po 2014 roku.
[b]Na razie nie mamy spektakularnych wyników w budowie nowych torów.[/b]