O 7,8 proc. zwiększy się w tym roku popyt na batony i przekąski z płatków zbożowych i musli – wynika z zestawienia firmy badawczej Euromonitor International przygotowanego dla „Rz".
Tempo rozwoju tego segmentu rynku słodyczy będzie wolniejsze niż w 2012 r. (wyniosło wówczas 8,6 proc.). Ale i tak batony zbożowe będą tymi produktami spożywczymi, których sprzedaż wzrośnie w 2013 r. najbardziej.
Wygodniej i taniej
– Potencjał rynku batonów zbożowych jest bardzo duży, bo w porównaniu z innymi krajami na razie sprzedaż tego typu produktów w Polsce jest na bardzo niskim poziomie – mówi „Rz" Bernard Węgierek, prezes Zakładów Przemysłu Cukierniczego Otmuchów.
– Sprzedaż batonów rośnie wraz ze zmianami trendów żywieniowych – wyjaśnia Piotr Grauer, ekspert KPMG. – Konsumenci poszukują wygodnych produktów w małych porcjach, które można spożyć w drodze, a które przy okazji dostarczają szybko energii.
Batony zaliczane są do tzw. produktów impulsowych, czyli kupowanych pod wpływem chwili. Sieci handlowe zazwyczaj wystawiają je przy kasach. Zdaniem Adama Kaptura, analityka Domu Maklerskiego Millennium, produkty impulsowe będą zyskiwać w Polsce na popularności. Sprzyjać będzie temu ich stosunkowo niska cena, kluczowa w czasach spowolnienia gospodarczego.