Sobieski rusza w pogoń za Bolsem

Należąca do Belvedere spółka chce być liderem polskiego rynku wódki

Publikacja: 14.11.2008 05:02

Sobieski rusza w pogoń za Bolsem

Foto: bols.com

– Do połowy 2010 r. chcemy zwiększyć nasze udziały w krajowym rynku wódki do ponad 30 proc. – mówi „Rz” Witold Franczak, dyrektor generalny należącej go grupy Belvedere spółki Sobieski. Firma ta zajmuje obecnie drugie miejsce wśród producentów i dystrybutorów wódki w Polsce. Jeżeli zrealizuje plany, ma szanse, aby przesunąć się na pozycję lidera. Obecnie jest nim Central European Distribution Corporation, właściciel m.in. takich marek jak Bols i Żubrówka. Należy do niego 28 proc. polskiego rynku wódki.

W walce o pierwsze miejsce Sobieski zamierza wykorzystać przede wszystkim swoją sztandarową markę, która w ostatnich miesiącach większe sukcesy niż w kraju odnosiła za granicą (m.in. na Ukrainie i w USA). – Dzięki strategii, którą przygotowaliśmy dla wódki Sobieski, m.in. kampanii promocyjnej, już w pierwszej połowie 2009 r. powinna ona zająć pierwsze miejsce w segmencie wódek premium – zapowiada Franczak.

Równie ważne mają być marki zagraniczne należące do Belvedere. W kategorii wódek luksusowych będzie to Danzka, jedna z najlepiej sprzedających się wódek w strefach wolnocłowych na świecie. Dzięki niej Sobieski zamierza odebrać część udziałów Finlandii i Absolutowi, najpopularniejszym drogim wódkom z importu. W firmie uważają, że zdobycie 20 – 25 proc. rynku tzw. wódek superpremium zajmie im nie więcej niż trzy lata. Główne działania promocyjne Danzki będą odbywać się w klubach i restauracjach.

W 2009 r. w sklepach ma pojawić się rosyjska wódka Belvedere Youri Dolgorouki. – Rozmawiamy także z dystrybutorami innych znanych rosyjskich wódek – przyznaje Franczak. Youri Dolgorouki będzie musiał się zmierzyć z marką Parliament. W przyszłym roku na polski rynek wprowadzi ją CEDC.

Sobieski ograniczy też ofertę. – Zrezygnujemy z tych produktów, których obrót nie jest satysfakcjonujący – zapowiada dyrektor.

Nie wiadomo jeszcze, ile firma wyda na wdrożenie strategii. Firma nie wyklucza też przejęcia kolejnych hurtowni sprzedających alkohol.

Sobieski ma szansę odnieść sukces, jeżeli nie wyhamuje popyt na wódkę. – Przez ostatnie miesiące jej sprzedaż rosła. Nie wiadomo na ile spowolnienie gospodarcze przełoży się na zachowania konsumentów – uważa Leszek Wiwała, prezes Polskiego Przemysłu Spirytusowego.

– Do połowy 2010 r. chcemy zwiększyć nasze udziały w krajowym rynku wódki do ponad 30 proc. – mówi „Rz” Witold Franczak, dyrektor generalny należącej go grupy Belvedere spółki Sobieski. Firma ta zajmuje obecnie drugie miejsce wśród producentów i dystrybutorów wódki w Polsce. Jeżeli zrealizuje plany, ma szanse, aby przesunąć się na pozycję lidera. Obecnie jest nim Central European Distribution Corporation, właściciel m.in. takich marek jak Bols i Żubrówka. Należy do niego 28 proc. polskiego rynku wódki.

Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polski rynek akcji – optymistyczne prognozy na 2025 rok
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe