W piątek Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetarg na budowę odcinka autostrady A2 ze Strykowa k. Łodzi do Konotopu k. Warszawy.Odcinek podzielony został na pięć części. O realizację każdej z nich może się ubiegać inna firma, co zdaniem dyrekcji pozwoli obniżyć koszty. Zakończenie przetargu i podpisanie umów przewidywane jest na wrzesień tego roku. Łącznie budżet projektu odcinka autostrady szacowany jest na ok. 5 mld zł. Połowę tej kwoty ma wyłożyć Europejski Bank Inwestycyjny.Pod koniec lutego GDDKiA zakończyła negocjacje z dwoma konsorcjami, które ubiegały się o koncesję na budowę i eksploatację projektowanego odcinka A2. Ponieważ nie udało się osiągnąć porozumienia, GDDKiA zadecydowała, że ogłosi po prostu przetarg na projekt i budowę odcinka, który będzie eksploatowała sama.
[wyimek]5 mld zł Na tyle szacowne są koszty budowy odcinka autostrady A2 z Łodzi do Warszawy[/wyimek]
Dyrekcja argumentuje, że w przyjętym systemie ”Projektuj i buduj” inwestycja powinna być realizowana szybciej, co daje gwarancję ukończenia jej do mistrzostw Europy w piłce nożnej, które odbędą się w Polsce w 2012 r. Zdaniem większości ekspertów nic nie jest w stanie uratować tego terminu z powodu spóźnionego procesu inwestycyjnego. Według Jerzego Polaczka, byłego ministra transportu, odcinkiem Warszawa – Łódź będzie można przejechać dopiero w drugiej połowie 2013 r.