Reklama

W czwartek Magna i Sbierbank podpiszą umowę kupna Opla

Opel może zostać sprzedany w tym tygodniu – powiedział prezes General Motors Fritz Henderson. – To będzie czwartek – uściślił szef organizacji związkowych Opla

Publikacja: 14.10.2009 03:44

GM straci kontrolę nad Oplem i Vauxhallem i zatrzyma tylko 35 proc. akcji. Magna i Sbierbank będą miały po 27,5 proc., 10 proc. dostaną pracownicy. Ze sprzedaży przynoszącego straty Opla GM nie otrzyma żadnej gotówki.

– Wczoraj Magna i Sbierbank negocjowały jeszcze ze związkami zawodowymi – powiedział „Rz” Klaus Franz, szef organizacji związkowych w Oplu/Vauxhallu. Przyznał, że zwolnienia są nieuniknione. Wcześniej organizacje pracownicze w Oplu zobowiązały się do oszczędności w wysokości 265 mln euro rocznie. Na razie wiadomo, że z 47,5 tys. zatrudnionych w Oplu i Vauxhallu pracę może stracić nawet 11 tys. osób. Nadal brakuje jednak konkretnych liczb.

[wyimek]11 tysięcy osób chce zwolnić Magna z Opla[/wyimek]

Propozycja Magny w trakcie negocjacji zakładała cięcie o ponad 4 tys. w Niemczech, 1,3 tys. w W. Brytanii (wczoraj pracownicy zgodzili się na 600 dobrowolnych odejść), 2,3 tys. w Belgii i 2,1 tys. w Hiszpanii oraz 437 w Polsce. – Nie słyszeliśmy ostatnio żadnych informacji dotyczących cięć miejsc pracy w Polsce – powiedział „Rz” Sławomir Ciebiera, szef „Solidarności” w gliwickim Oplu. – Naszym zdaniem o jakichkolwiek cięciach już nie może być mowy, tak samo jak o obniżaniu płac. Gdyby jednak się okazało, że nowy właściciel planuje jakiekolwiek zmiany w zatrudnieniu, będzie gorąco – ostrzega Ciebiera.

Liczba zatrudnionych w gliwickim Oplu spada naturalnie. Na miejsce odchodzących na emeryturę nie są przyjmowani nowi pracownicy. – Teraz pracę wykonywaną przez 25 osób wykonuje 20. Gdzie indziej zamiast 24 osób pracują 23 – tłumaczy szef „Solidarności”.

Reklama
Reklama

Hiszpańscy związkowcy nadal walczą o utrzymanie miejsc pracy w fabryce pod Saragossą. Wczoraj z Magną rozmawiał hiszpański minister przemysłu Miguel Sebastian, który, pokazując swoje niezadowolenie, zbojkotował rozmowy z Magną w Berlinie w ostatni piątek. Z przecieków dowiedzieliśmy się, że liczba zwalnianych w Saragossie może być zmniejszona o 600 osób wobec wstępnych planów.

Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Biznes
Biznes o cyrkularności – co mówią liderzy zmian
Biznes
UE przedłuży życie samochodów spalinowych
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama