Pakiet 25,3 proc. akcji spółki zajmującej się naprawą i modernizacją taboru należał do Skarbu Państwa. Kolejne 60 proc. akcji jest własnością spółki Prema Invest. Pozostałe papiery są w rękach pracowników.

Bydgoska PESA zaoferowała za pakiet 498.566 akcji ceną 5,77 mln zł. ZNTK Mińsk Mazowiecki zatrudnia 738 osób. Jego przychody za zeszły rok wyniosły 133,8 mln zł, zysk 3,3 mln zł. Większość zleceń powierzanych spółce dotyczy napraw i modernizacji elektrycznych zespołów trakcyjnych, także lokomotyw elektrycznych, wagonów osobowych, autobusów szynowych i wagonów metra. Jej głównymi klientami są PKP Przewozy Regionalne, Koleje Mazowiecki, PKP Cargo, PKP Intercity, Trójmiejska Szybka Kolej Miejska i spółka Metro Warszawskie.

— ZNTK Mińsk jest bardzo atrakcyjnie położony. Może być zapleczem naprawczym dla naszych pociągów produkowanych w innych zakładach — podsumowuje Michał Żurowski, rzecznik spółki.

PESA w zeszłym roku zadebiutowała na Liście 500 „Rz”. I to od razu na 375 miejscu. Spółka specjalizuje się w budowie taboru kolejowego i jego naprawach. Zatrudnia 2,2 tys. osób, Grupa Pesa ok 4 tys. osób. Przychody spółki za 2008 rok wyniosły 700 mln zł. Ten rok ma zakończyć podobnym wynikiem.

— W sferze naszych zainteresowań są jeszcze poznańskie zakłady naprawcze Cegielski — mówi Michał Żurowski, rzecznik spółki.