Budowa ma rozpocząć się na przełomie września i października tego roku i potrwać do czerwca 2012 r.

Odcinek autostrady o długości 92 km został podzielony na pięć fragmentów. Pierwsze pozwolenie na budowę dotyczące odcinka najbliżej Warszawy wydał wojewoda mazowiecki. Prace w tym miejscu będzie realizować Strabag za 643,8 mln zł (przy kosztorysie 1,1 mld zł). W przyszłym tygodniu ma zostać wydane pozwolenie na budowę sąsiedniego odcinka. Firma ma już zgodę na budowę Miejsc Obsługi Podróżnych i punktów poboru opłat.

Wykonawcy kolejnych trzech odcinków mają otrzymać niezbędne pozwolenia pod koniec września. Zgodnie z kontraktami ostatecznym terminem, w którym wykonawcy muszą uzyskać prawomocne pozwolenia na budowę jest 5 października.

Budowa autostrady z Łodzi do Warszawy ma kosztować 3,2 mld zł, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad szacowała wartość inwestycji na 5,7 mld zł.

Autostrada powstanie w systemie „projektuj i buduj”. Oznacza to, że wykonawcy we własnym zakresie sporządzą projekt na podstawie którego będą realizować inwestycje. Zarządzaniem nad obiema fazami ma zająć się DHV Polska. Dwa odcinki zbuduje Konsorcjum z irlandzką spółką SRB Civil Engineering. Kontrakty na budowę podpisały też konsorcja na czele z Mostostalem, Budimeksem i Strabagiem.