Jeżeli trasa zostanie oficjalnie wpisana do o Tranesuropejskiej Sieci Transportowej (TEN-T), państwa przez które przebiega będą mogły ubiegać się o dodatkowe środki unijne na jej rozbudowę. Aktualizacja obecnych korytarzy transportowych zaplanowana została na ten rok. Nowy korytarz składa się z dróg ekspresowych i autostrad, szybkich linii kolejowych.
— To bardzo ważne by zbudować dobrą infrastrukturę przez Europę od Bałtyku po Adriatyk. Wpisanie trasy do sieci TENT pomaga zdobyć niezbędne środki byto zapewnić — mówił podczas forum w Krynicy Thomas Lantz, wiceprzewodniczący Parlamentu szwedzkiego.
Jak mówił Ryszard Antoni Legutko, poseł do parlamentu Europejskiego, sfinalizowanie przedsięwzięcia przyczyni się do rozwoju gospodarczego i turystycznego regionów przez który XI korytarz będzie przebiegać. — Nie ma rozwoju gospodarki bez rozwoju dróg — mówi Marek Gróbarczyk, były minister gospodarki morskiej. — Ten projekt może stać się flagowym dla rozwoju Europy. Nikt nie może pozwolić sobie na biznes, jeżeli nie jest zapewniona dobra komunikacja. To świetnie wdać na przykładzie portów Szczecin i Świnoujście, którym brakuje dobrego połączenia drogowego i kolejowego z głębią kraju — podsumowuje Gróbarczyk.
Jak oddał Jacek Sadowy, prezes Urzędu Zamówień Publicznych, inicjatywa powołania kolejnego korytarza transeuropejskiego pogłębia współpracę między regionami zaangażowanymi w projekt. — Idea łączy nie tylko pracujące nad nią państwa ale i państwa z samorządami — podsumowuje Sadowy.