Niemiecki przewoźnik chce uruchomić połączenie do 2013 roku, ale żeby to osiągnąć jej pociągi musiały spełniać rygorystyczne normy bezpieczeństwa w tunelach. Dlatego Deutsche Bahn przeprowadziły testy związane z ewakuacją na wypadek pożaru. Testy przeprowadzono przy użyciu wyprodukowanych przez Siemensa pociągów ICE-3
- Testy zakończyły się sukcesem. Firma Eurotunnel nie widzi przeszkód aby zezwolić tym pociągom przejazd tunelem, co otworzy drogę kolejom niemieckim do zaoferowania nowych usług swoim pasażerom – poinformowała Fabienne Lissak, rzeczniczka spółki Eurotunnel
Deutsche Bahn i Grua Eurostar, który już operuje między Paryżem Londynem i Brukselą, to koleje poszukujące rozwiązań umożliwiających konkurowanie z liniami lotniczymi. Chodzi głównie o skrócenie czasu podróży i oferowanie bardziej atrakcyjnych połączeń.
Spółka Eurotunnel, która zarządza tunelem pod kanałem La Manche, chce do 2015 roku pozyskać 2 mln nowych pasażerów korzystających z podmorskiej przeprawy.