Aston Martin One-77

Produkujący luksusowe modele Aston-Martin postanowił konkurować z należącym do VW Bugatti i zbudować partię ekskluzywnych samochodów, wycenionych na ponad milion euro za egzemplarz.

Publikacja: 20.11.2010 11:10

Aston Martin One-77

Foto: Materiały Producenta

- Zdecydowaliśmy się ograniczyć ograniczyć serię do 77 sztuk - mówi główny stylista Marek Reichman. - Uznaliśmy, że 50 to zbyt mało, samochody stałyby wyłącznie w garażach i nikt by ich nie używał, a chcemy, aby samochody dawały także radość z jazdy. Sto jest zbyt oczywiste, więc zdecydowaliśmy się na 77, co przypomina także agenta 007, z którym marka jest kojarzona - dodaje.

Arabscy właściciele marki zastrzegli, że cały projekt musi być dochodowy i ekskluzywny. Panele poszycia są ręcznie kształtowane. Lusterka boczne są wlutowane w płaty drzwi.

Auto napędzane jest silnikiem V-12, którego podstawowe wersje stosowane są w innych modelach marki. Dla One-77 pojemność została zwiększona do 7,3 l, moc do 750 KM. Napęd trafia na koła tylne poprzez 6-stopniową skrzynię biegów. Samochód podczas testów osiągnął ponad 350 km/h, a od 0 do 100 km/h rozpędzał się w 3,5 s. One-77 jest najmocniejszym i najszybszym Astonem w historii.

 

 

- Zdecydowaliśmy się ograniczyć ograniczyć serię do 77 sztuk - mówi główny stylista Marek Reichman. - Uznaliśmy, że 50 to zbyt mało, samochody stałyby wyłącznie w garażach i nikt by ich nie używał, a chcemy, aby samochody dawały także radość z jazdy. Sto jest zbyt oczywiste, więc zdecydowaliśmy się na 77, co przypomina także agenta 007, z którym marka jest kojarzona - dodaje.

Arabscy właściciele marki zastrzegli, że cały projekt musi być dochodowy i ekskluzywny. Panele poszycia są ręcznie kształtowane. Lusterka boczne są wlutowane w płaty drzwi.

Biznes
Aktywa oligarchów trafią do firm i osób w Unii poszkodowanych przez rosyjski reżim
Biznes
Rekordowe wydatki Kremla na propagandę za granicą. Czy Polska jest od niej wolna?
Biznes
Polskie firmy nadrabiają dystans w cyfryzacji
Biznes
Rafako i Huta Częstochowa. Będą razem produkować dla wojska?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Materiał Promocyjny
Dlaczego Polacy boją się założenia firmy?
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne