Aston Martin One-77

Produkujący luksusowe modele Aston-Martin postanowił konkurować z należącym do VW Bugatti i zbudować partię ekskluzywnych samochodów, wycenionych na ponad milion euro za egzemplarz.

Publikacja: 20.11.2010 11:10

Aston Martin One-77

Foto: Materiały Producenta

- Zdecydowaliśmy się ograniczyć ograniczyć serię do 77 sztuk - mówi główny stylista Marek Reichman. - Uznaliśmy, że 50 to zbyt mało, samochody stałyby wyłącznie w garażach i nikt by ich nie używał, a chcemy, aby samochody dawały także radość z jazdy. Sto jest zbyt oczywiste, więc zdecydowaliśmy się na 77, co przypomina także agenta 007, z którym marka jest kojarzona - dodaje.

Arabscy właściciele marki zastrzegli, że cały projekt musi być dochodowy i ekskluzywny. Panele poszycia są ręcznie kształtowane. Lusterka boczne są wlutowane w płaty drzwi.

Auto napędzane jest silnikiem V-12, którego podstawowe wersje stosowane są w innych modelach marki. Dla One-77 pojemność została zwiększona do 7,3 l, moc do 750 KM. Napęd trafia na koła tylne poprzez 6-stopniową skrzynię biegów. Samochód podczas testów osiągnął ponad 350 km/h, a od 0 do 100 km/h rozpędzał się w 3,5 s. One-77 jest najmocniejszym i najszybszym Astonem w historii.

 

 

Reklama
Reklama

- Zdecydowaliśmy się ograniczyć ograniczyć serię do 77 sztuk - mówi główny stylista Marek Reichman. - Uznaliśmy, że 50 to zbyt mało, samochody stałyby wyłącznie w garażach i nikt by ich nie używał, a chcemy, aby samochody dawały także radość z jazdy. Sto jest zbyt oczywiste, więc zdecydowaliśmy się na 77, co przypomina także agenta 007, z którym marka jest kojarzona - dodaje.

Arabscy właściciele marki zastrzegli, że cały projekt musi być dochodowy i ekskluzywny. Panele poszycia są ręcznie kształtowane. Lusterka boczne są wlutowane w płaty drzwi.

Reklama
Biznes
Putin ignoruje Trumpa, szansa dla sektora kosmicznego, chipy wracają do Chin
Biznes
Przedsiębiorcy boją się wyższych ceł Trumpa
Biznes
Polak wrócił na Ziemię. Czy wykorzystamy kosmiczną szansę?
Biznes
Ultimatum Trumpa dla Putina, mniej ofert pracy, Bruksela szykuje cła odwetowe
Biznes
Nowy szef Konfederacji Lewiatan: Wyobrażam sobie fuzje organizacji biznesowych
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama