Wśród 4,8 mln zarejestrowanych w Polsce samochodów osobowych w wieku do dziesięciu lat prawie 865,7 tys. to auta firmowe. Należą do przedsiębiorstw lub osób prowadzących działalność gospodarczą. W całości rynku to mniej niż jedna piąta, ale ten udział systematycznie rośnie.
Obecny rok jest wyjątkowy: przedsiębiorcy kupią więcej nowych aut niż osoby prywatne. To dobrze, bo firmy odmładzają rynek. Wśród aut służbowych najwięcej (ponad 45 proc.) to samochody z lat 2007 – 2009.
[srodtytul]Z kratką i bez[/srodtytul]
Ze statystyk wynika, że niekwestionowanym nr 1 służbowych aut jest Skoda. Ta czeska marka jest zresztą liderem sprzedaży wszystkich nowych aut osobowych na polskim rynku. Wśród ogółu samochodów rejestrowanych na firmy (wliczając kratki) stanowi 10,8 proc. aut – prawie 93,5 tys. sztuk.
Tuż za nią znalazł się Ford – 10,5 proc., czyli 90,8 tys. sztuk, a na trzecim miejscu ulokowała się Toyota – 9,5 proc. rynku i 82,5 tys. aut. Pierwszą dziesiątkę służbowego rankingu zamyka Mercedes z udziałem 2,6 proc. i liczbą 22,2 tys. samochodów używanych przez firmy i prywatnych przedsiębiorców.