Analitycy przewidują rekorodową sprzedaż iPada 2

Analitycy szacują, że sprzedaż debiutującego dziś na rynku iPada 2 może wynieść pierwszego dnia nawet 600 tys. sztuk. To dwukrotnie lepszy wynik od poprzedniego modelu tabletu Apple

Publikacja: 11.03.2011 10:00

iPad 2

iPad 2

Foto: Bloomberg

iPad 2 wyposażony jest w szybszy procesor i dwie kamery przeznaczone do prowadzenia wideokonferencji. Jest również o 15 proc. lżejszy i o jedną trzecią lżejszy od swojego poprzednika. Klienci mogą za jego pomocą korzystać z ponad 350 tys. aplikacji dostępnych w sklepie App Store, z czego ponad 65 tys. jest przygotowanych specjalnie z myślą o iPadach.

Następca najpopularniejszego tabletu na świecie trafi do sprzedaży internetowej o 4 rano czasu nowojorskiego. Na półkach w tradycyjnych sklepach pojawi się o 5 po południu. Z tego powodu 236 sklepów firmowych Apple zostanie zamkniętych dziś na dwie godziny, by przygotować się na szturm chętnych na zakup urządzenia.

Pierwszy iPad to najszybciej sprzedające się urządzenie elektroniczne w historii pod względem przychodów ze sprzedaży. Apple zarobiło na nim 2 mld dol. w ciągu niecałych trzech miesięcy. Dla porównania, osiągnięcie takiego wyniku innemu flagowemu produktowi koncernowi – iPhone'owi – zajęło ponad półtora roku. Do końca ubiegłego roku firma sprzedała blisko 15 mln sztuk tabletu, zarabiając na tym ponad 9,5 mld dol.

- Apple ma niesamowitą przewagę nad konkurentami w tym segmencie rynku – uważa Tim Bajarin, analityk firmy Creative Strategies. Bajarin dodaje, że pogoń rywali za firmą Steve'a Jobsa może trwać wiele lat.

Jak podkreśla Ashok Kumar, analityk firmy Rodman & Renshaw z San Francisco, Apple posiada również przewagę cenową nad konkurencją. Ceny iPada 2 są bowiem takie same jak wcześniejszej wersji i zaczynają się od 499 dol. za model z 16 GB pamięci. Wersja z 32 GB kosztuje 729 dol. – to o 70 dol. taniej niż oferowany przez Motorolę tablet Xoom.

Kumar prognozuje, że firma z nadgryzionym jabłkiem w swoim logo sprzeda w tym roku 35 mln sztuk urządzenia.

iPad 2 wyposażony jest w szybszy procesor i dwie kamery przeznaczone do prowadzenia wideokonferencji. Jest również o 15 proc. lżejszy i o jedną trzecią lżejszy od swojego poprzednika. Klienci mogą za jego pomocą korzystać z ponad 350 tys. aplikacji dostępnych w sklepie App Store, z czego ponad 65 tys. jest przygotowanych specjalnie z myślą o iPadach.

Następca najpopularniejszego tabletu na świecie trafi do sprzedaży internetowej o 4 rano czasu nowojorskiego. Na półkach w tradycyjnych sklepach pojawi się o 5 po południu. Z tego powodu 236 sklepów firmowych Apple zostanie zamkniętych dziś na dwie godziny, by przygotować się na szturm chętnych na zakup urządzenia.

Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca