iPad 2 wyposażony jest w szybszy procesor i dwie kamery przeznaczone do prowadzenia wideokonferencji. Jest również o 15 proc. lżejszy i o jedną trzecią lżejszy od swojego poprzednika. Klienci mogą za jego pomocą korzystać z ponad 350 tys. aplikacji dostępnych w sklepie App Store, z czego ponad 65 tys. jest przygotowanych specjalnie z myślą o iPadach.
Następca najpopularniejszego tabletu na świecie trafi do sprzedaży internetowej o 4 rano czasu nowojorskiego. Na półkach w tradycyjnych sklepach pojawi się o 5 po południu. Z tego powodu 236 sklepów firmowych Apple zostanie zamkniętych dziś na dwie godziny, by przygotować się na szturm chętnych na zakup urządzenia.
Pierwszy iPad to najszybciej sprzedające się urządzenie elektroniczne w historii pod względem przychodów ze sprzedaży. Apple zarobiło na nim 2 mld dol. w ciągu niecałych trzech miesięcy. Dla porównania, osiągnięcie takiego wyniku innemu flagowemu produktowi koncernowi – iPhone'owi – zajęło ponad półtora roku. Do końca ubiegłego roku firma sprzedała blisko 15 mln sztuk tabletu, zarabiając na tym ponad 9,5 mld dol.
- Apple ma niesamowitą przewagę nad konkurentami w tym segmencie rynku – uważa Tim Bajarin, analityk firmy Creative Strategies. Bajarin dodaje, że pogoń rywali za firmą Steve'a Jobsa może trwać wiele lat.
Jak podkreśla Ashok Kumar, analityk firmy Rodman & Renshaw z San Francisco, Apple posiada również przewagę cenową nad konkurencją. Ceny iPada 2 są bowiem takie same jak wcześniejszej wersji i zaczynają się od 499 dol. za model z 16 GB pamięci. Wersja z 32 GB kosztuje 729 dol. – to o 70 dol. taniej niż oferowany przez Motorolę tablet Xoom.