Rosja chce połączenia producentów ciężarówek

Rosja zainwestuje w fuzję rosyjskiego KAMAZ i białoruskiego MAZ, zapowiedział Władimir Putin

Publikacja: 16.03.2011 12:50

- Połączenie podwyższy konkurencyjność obu firm na globalnym rynku producentów samochodów ciężarowych - argumentował dziś rosyjski premier.

Jak przypomina portal lenta auto, w lutym państwowa korporacja Rostechnologie posiadająca 49,9 proc. akcji KAMAZ zaoferowała Białorusi fuzję.

KAMAZ objąłby 100 proc. akcji państwowego MAZ, w zamian za co białoruski rząd dostałby od Rosji odpowiedni (ale nie podano jaki) pakiet akcji Kamaz.

Mińsk odpowiedział, że jest zainteresowany, ale proponuje utworzenie holdingu, do którego trafi po 49 proc. akcji każdej z firm. Widać jednak, że Rosjanie chcą kontroli nad konkurentem, a potrzebujący dewiz na inwestycje białoruski rząd szybko może ustąpić

KAMAZ to jeden ze światowych liderów rynku ciężarówek. Szczególnie dobrze radzą one sobie w najtrudniejszych terenowych warunkach. Świadczą o tym dominacja załóg KAMAZ w kolejnych edycjach rajdu Dakar.

W 2010 r KAMAZ wyprodukował 34 tys. samochodów.

Miński MAZ jest trzy razy mniejszy, wciąż wymaga modernizacji i inwestycji. W ubiegłym roku wyprodukował 13,2 tys. maszyn. Głównymi odbiorcami są kraje WNP.

- Połączenie podwyższy konkurencyjność obu firm na globalnym rynku producentów samochodów ciężarowych - argumentował dziś rosyjski premier.

Jak przypomina portal lenta auto, w lutym państwowa korporacja Rostechnologie posiadająca 49,9 proc. akcji KAMAZ zaoferowała Białorusi fuzję.

Biznes
Awantura o pizzę z ananasem. Nowa cena, to 100 funtów
Materiał Promocyjny
Jaką Vitarą na różne tereny? Przewodnik po możliwościach Suzuki
Biznes
Nowa republika bananowa. Kreml hoduje własne banany
Biznes
Kto straci na nowym cle Donalda Trumpa
Biznes
Donald Trump bierze się za banki. Ruga prezesów, mówi komu mają pożyczać
Materiał Promocyjny
Warta oferuje spersonalizowaną terapię onkologiczną
Biznes
Duży kontrakt dla Rolls-Royce: reaktory dla marynarki wojennej
Materiał Promocyjny
Psychologia natychmiastowej gratyfikacji w erze cyfrowej