Projekty dla młodzieży przygotowywane przez korporacje nastawione są przede wszystkim na propagowanie przedsiębiorczości, zachowań proekologicznych i prozdrowotnych.
- Wszystko zależy od proporcji. Jeśli firmie zależy tylko na promowaniu swojego logo, a nie na sensownym, wartościowym projekcie, w który się angażuje, to nic pożytecznego z tego nie wyjdzie. Na szczęście w wielu korporacjach programy są dobrze przemyślane i zyskują na nich zarówno same firmy, jak i ci, do, których są adresowane - mówi Jacek Jakubowski, psycholog biznesu w Grupie Trop.
Nie tylko tanie zakupy
Sieć handlowa Tesco przygotowała program „Tesco dla szkół", który promuje ekologię. W konkursie „Ekomania filmowania" wzięło udział ponad 3 tys. uczniów z gimnazjów i szkół podstawowych z całej Polski, często z małych miejscowości. Uczniowie przygotowali 600 ekofilmów o tym, jak dbać o środowisko naturalne. Mogli je realizować m.in. w sklepach sieci Tesco. W ten sposób przekonywali się, że Tesco to nie tylko tanie zakupy, ale również miejsce, w którym stosuje się przyjazne naturze rozwiązania – przekonują organizatorzy. W tym roku do 30 zwycięskich szkół trafi sprzęt multimedialny, a autorzy najciekawszych ekofilmików pojadą na wycieczkę edukacyjną do Londynu.
Hak na raka
Firmy farmaceutyczne bardzo dbają, by kojarzyć je z odpowiedzialnymi, a nie nieetycznymi działaniami. Biorą więc udział w akcjach edukacyjnych dotyczących profilaktyki zdrowotnej i metod leczenia. – Finansujemy akcję edukacyjną „Mam haka na raka" prowadzoną wspólnie z Polską Unią Onkologii – podkreślał Mariusz Frydrych, dyrektor personalny firmy farmaceutycznej GlaxoSmithKline w czasie debaty poświęconej społecznej odpowiedzialności biznesu przygotowanej w grudniu przez organizację Pracodawcy RP.
Program „Mam Haka na Raka" jest ogólnopolskim programem skierowanym do młodzieży szkół ponadgimnazjalnych w całej Polsce. Angażuje młodych ludzi w stworzenie kampanii społecznej, która będzie promowała profilaktykę nowotworową. Głównym zadaniem postawionym przed uczniami jest propagowanie postaw prozdrowotnych skierowanych do ich najbliższego otoczenia. Laureaci zdobywają cenne nagrody nie tylko dla siebie, ale również dla swojej szkoły.