Wódka J.A.Baczewski rzuca rękawicę Finlandii

Przedwojenna polska wódka J.A.Baczewski, która wraca na rodzimy rynek po 72 latach nieobecności, chce konkurować z popularnymi u nas markami skandynawskimi

Publikacja: 08.06.2011 13:55

Wódka J.A.Baczewski rzuca rękawicę Finlandii

Foto: Materiały Producenta

— Za trzy lata chcielibyśmy sprzedawać około miliona litrów marki J.A. Baczewski w Polsce. Da nam to około 0,3 proc. rynku — mówi Rasiel Gessler, prezes Altvater Gessler-J.A.Baczewski GmbH.

Wyłącznym dystrybutorem marki została notowana na GPW grupa Ambra, lider polskiego rynku wina. Producent i dystrybutor nie zamierzają walczyć w segmencie najpopularniejszych wódek w średniej cenie, ale z importowanymi markami premium. Liderem, tego segmentu jest Finlandia,  kolejne miejsce zajmuje Absolut.

— W sieciach handlowych J.A. Baczewski będzie kosztować ok. 39 zł za pół litra. To  o ok. 5 zł więcej niż kosztują Finlandia czy Absolut – mówi Robert Ogór, prezes Ambry. To jednak znacznie mniej niż kosztują np. takie polskie marki super premium jak Chopin czy Belvedere, kupowane często na prezent.

Zdaniem Roberta Ogóra Finlandia stała się już w Polsce tak popularna, że nie jest traktowana jako wódka dla koneserów. Tymczasem J.A.Baczewski, ze względu na długą historię, ma szansę być traktowana jako produkt prestiżowy.

Rasiel Gessler zapowiada, że jeżeli sprzedaż J.A.Baczewski osiągnie zadowalający poziom, to nie wykluczone, że rozpocznie jej produkcję w Polsce.

W ciągu roku na polskim rynku powinny pojawić się także pierwsze smakowe wódki z oferty Altvater Gessler-J.A.Baczewski GmbH.

Ziemniaczana wódka J.A. Baczewski była produkowana od 1782 r. w destylarni założonej przez rodzinę Baczewskich we Lwowie. Podczas drugiej wojny światowej lwowska fabryka została zniszczona. W 1956 roku potomkowie Baczewskich odzyskali prawa do znaku towarowego. Wspólnie z Eduardem Gesslerem wznowili produkcję w oparciu o receptury zachowane w wiedeńskim oddziale firmy Altvater Gessler-J.A.Baczewski.

Marka trafiła na rynki Europy Zachodniej oraz do Stanów Zjednoczonych oraz Australii.

— Za trzy lata chcielibyśmy sprzedawać około miliona litrów marki J.A. Baczewski w Polsce. Da nam to około 0,3 proc. rynku — mówi Rasiel Gessler, prezes Altvater Gessler-J.A.Baczewski GmbH.

Wyłącznym dystrybutorem marki została notowana na GPW grupa Ambra, lider polskiego rynku wina. Producent i dystrybutor nie zamierzają walczyć w segmencie najpopularniejszych wódek w średniej cenie, ale z importowanymi markami premium. Liderem, tego segmentu jest Finlandia,  kolejne miejsce zajmuje Absolut.

Biznes
Trump łagodzi cła, Chiny chcą powrotu do normalności. Polska stawia na innowacje
Biznes
Czy internet w dawnych białych plamach podrożeje?
Biznes
Nowy prezes PGZ w maju. Najpewniej z Azotów
Biznes
Firmy chcą inwestować w nowe technologie
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Biznes
Jest nowa szefowa Polskiej Agencji Kosmicznej