Wódka J.A.Baczewski rzuca rękawicę Finlandii

Przedwojenna polska wódka J.A.Baczewski, która wraca na rodzimy rynek po 72 latach nieobecności, chce konkurować z popularnymi u nas markami skandynawskimi

Publikacja: 08.06.2011 13:55

Wódka J.A.Baczewski rzuca rękawicę Finlandii

Foto: Materiały Producenta

— Za trzy lata chcielibyśmy sprzedawać około miliona litrów marki J.A. Baczewski w Polsce. Da nam to około 0,3 proc. rynku — mówi Rasiel Gessler, prezes Altvater Gessler-J.A.Baczewski GmbH.

Wyłącznym dystrybutorem marki została notowana na GPW grupa Ambra, lider polskiego rynku wina. Producent i dystrybutor nie zamierzają walczyć w segmencie najpopularniejszych wódek w średniej cenie, ale z importowanymi markami premium. Liderem, tego segmentu jest Finlandia,  kolejne miejsce zajmuje Absolut.

— W sieciach handlowych J.A. Baczewski będzie kosztować ok. 39 zł za pół litra. To  o ok. 5 zł więcej niż kosztują Finlandia czy Absolut – mówi Robert Ogór, prezes Ambry. To jednak znacznie mniej niż kosztują np. takie polskie marki super premium jak Chopin czy Belvedere, kupowane często na prezent.

Zdaniem Roberta Ogóra Finlandia stała się już w Polsce tak popularna, że nie jest traktowana jako wódka dla koneserów. Tymczasem J.A.Baczewski, ze względu na długą historię, ma szansę być traktowana jako produkt prestiżowy.

Rasiel Gessler zapowiada, że jeżeli sprzedaż J.A.Baczewski osiągnie zadowalający poziom, to nie wykluczone, że rozpocznie jej produkcję w Polsce.

W ciągu roku na polskim rynku powinny pojawić się także pierwsze smakowe wódki z oferty Altvater Gessler-J.A.Baczewski GmbH.

Ziemniaczana wódka J.A. Baczewski była produkowana od 1782 r. w destylarni założonej przez rodzinę Baczewskich we Lwowie. Podczas drugiej wojny światowej lwowska fabryka została zniszczona. W 1956 roku potomkowie Baczewskich odzyskali prawa do znaku towarowego. Wspólnie z Eduardem Gesslerem wznowili produkcję w oparciu o receptury zachowane w wiedeńskim oddziale firmy Altvater Gessler-J.A.Baczewski.

Marka trafiła na rynki Europy Zachodniej oraz do Stanów Zjednoczonych oraz Australii.

— Za trzy lata chcielibyśmy sprzedawać około miliona litrów marki J.A. Baczewski w Polsce. Da nam to około 0,3 proc. rynku — mówi Rasiel Gessler, prezes Altvater Gessler-J.A.Baczewski GmbH.

Wyłącznym dystrybutorem marki została notowana na GPW grupa Ambra, lider polskiego rynku wina. Producent i dystrybutor nie zamierzają walczyć w segmencie najpopularniejszych wódek w średniej cenie, ale z importowanymi markami premium. Liderem, tego segmentu jest Finlandia,  kolejne miejsce zajmuje Absolut.

Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Złote Spinacze 2024 rozdane! Kto dostał nagrody?