To może się zmienić, jeżeli Komisja Europejska zgodzi się na przesunięcie 1 mld euro z puli kolejowej na drogi.
– W najbliższym czasie planujemy otworzyć koperty w przetargach na budowę węzła autostradowego wraz z fragmentem autostrady A6 i 12,8 km trasy ekspresowej nr 17 na odcinku z Lubartowa przez Lublin do miejscowości Piaski – mówi Urszula Nelken, rzeczniczka Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Mają zostać otwarte do 1 września tego roku.
W zeszłym tygodniu nastąpiło otwarcie ofert w przetargu na dokończenie budowy autostrady A4 między Brzeskiem a Wierzchosławicami, po polsko-macedońskim konsorcjum firm NDI i SB Granit.
Jak podaje GDDKiA, w toku jest obecnie kolejnych 18 postępowań – nie wiadomo, kiedy zostaną rozstrzygnięte. Dotyczą budowy w sumie ok. 260 km dróg ekspresowych i autostrad. Większość została wszczęta w połowie zeszłego roku, najstarsze – dotyczące budowy 24 km obwodnicy Radomia w ciągu drogi ekspresowej nr 7 – we wrześniu 2009 r.
Rozpoczynania kolejnych inwestycji drogowych rząd na razie nie planuje. – We wrześniu powinniśmy zakończyć rozstrzyganie trwających postępowań. Wówczas okaże się, czy i jakie oszczędności mamy, i będziemy mogli podjąć decyzje dotyczące rozpoczęcia nowych inwestycji – mówi Mikołaj Karpiński, rzecznik resortu infrastruktury.