W lipcu sprzedaż wody w Polsce była niższa niż rok wcześniej. Tak słaby wynik zmienił obraz rynku, który w pierwszej połowie roku rozwijał się w szybkim tempie. Od stycznia do czerwca sprzedaż wody według firmy badawczej Nielsen poszła w górę ok. jedną dziesiątą.
— Sierpień był nieco cieplejszy niż lipiec, dlatego prawdopodobnie pozwolił nadgonić straty z lipca — mówi Ilona Woźniak, rzecznik prasowy Żywca Zdroju, lidera polskiego rynku wody. Jej zdaniem nie ma jednak co liczyć na to, że uda się branży zakończyć sezon z wynikami, których spodziewała się na początku tego roku.
Najbardziej pesymistyczne prognozy zakładają, że sprzedaż wody urośnie w tym roku o 1 - 2 proc.
O 12,4 proc., do niemal 650 mln litrów w pierwszych siedmiu miesiącach tego roku spadła natomiast sprzedaż soków, nektarów i napojów. Natomiast tylko w lipcu popyt na nie zmalał o ok. 20 proc.
— Biorąc pod uwagę dane za siedem miesięcy tego roku nie jest już możliwe, aby sprzedaż soków, nektarów i napojów była w 2011 r. wyższa niż rok wcześniej — mówi "Rz" Dorota Liszka, rzecznik prasowy Grupy Maspex.