Sąd zakazał firmie FoodCare rozpowszechniania nieprawdziwych informacji wśród dystrybutorów, że sprzedaż produktów z oznaczeniem Tiger wyprodukowanych przez ich spółkę jest legalna i nie niesie za sobą żadnych konsekwencji prawnych. Ponadto poprzedni licencjobiorca Tigera, czyli firma FoodCare nie ma prawa informować opinii publicznej, że produkcja i wprowadzanie na rynek napojów z tym logo przez nowego licencjobiorcę nosi znamiona nieuczciwej konkurencji.
Tym samym sąd udzielił zabezpieczenia roszczeń Dariuszowi Michalczewskiemu, jego Fundacji Równe Szanse oraz spółce MWS, należącej do grupy Maspex Wadowice, która zajmuje się sprzedażą napojów energetycznych Tiger na licencji Dariusza Michalczewskiego. – To ważne postanowienie, ponieważ mamy sygnały z rynku, że nadal napoje Tiger produkowane przez poprzedniego licencjobiorcę trafiają do sprzedaży. Firma FoodCare takimi działaniami nie tylko naraża siebie na konsekwencje prawne, ale także swoich partnerów handlowych – skomentował Dariusz Michalczewski.
To pierwsze tego typu postanowienie w tej sprawie – czytelny komunikat dla otoczenia handlowego spółki FoodCare. Fundacja Równe Szanse, jak i Pan Dariusz Michalczewski dysponują prawomocnymi postanowieniami Sądów Apelacyjnych, na bazie których spółka FoodCare ma zakaz produkcji, sprzedaży, jak i reklamy napojów z oznaczeniem Tiger na czas trwania procesu. Jasnym więc jest, że handel produktem, którego zakazał producentowi sąd, wiąże również jego dystrybutorów - mówi Dorota Liszki, rzeczniczka Maspexu.
Wcześniej gdański sąd okręgowy na wniosek Fundacji Równe Szanse Dariusza Michalczewskiego zobowiązał firmę FoodCare do ujawnienia szczegółowych danych na temat produkcji sprzedaży napojów Tiger i Black wraz z podaniem nazw i adresów swoich odbiorców hurtowych i detalicznych, ilości sprzedanego im towaru oraz cen sprzedaży od 29 października 2010 r.