Jeszcze kilkanaście lat temu ci, którzy chcieli kupić Porsche 911, musieli sprowadzać je z Niemiec, wcześniej znajdując dilera, a następnie załatwiając mnóstwo formalności. Dziś jest łatwiej. Amatorzy tej sportowej marki nie mają już takiego problemu. Wystarczy udać się do jednego z czterech dilerów – w Warszawie, Sopocie, Katowicach lub Poznaniu – i zamówić wybrany model.
Porsche, uznawane za kultowe i w Polsce będące synonimem luksusu, jest jednak dość tanie i mało wyszukane na tle pełnokrwistych supersamochodów pokroju Ferrari lub Lamborghini. Są oczywiście różne wersje niemieckiej marki, znanej głównie za sprawą modelu 911. Najtańszą z nich, kabriolet Boxster, można kupić już za niespełna ćwierć miliona złotych. Tyle kosztuje limuzyna klasy wyższej z przyzwoitym turbodieselem i niezłym wyposażeniem. Boxster, choć relatywnie niedrogi, jest jednak bardzo szybkim autem, które na dodatek świetnie się prowadzi. Napędza go, tak jak dziewięćset jedenastkę, silnik typu bokser, umieszczony za siedzeniami kierowcy i pasażera. Zdaniem przedstawicieli marki zakup Boxstera to pierwszy krok na drodze do tego, by zostać entuzjastą aut tej marki. Prędzej czy później wielu jego nabywców kończy z zaparkowaną w garażu Carrerą.
Niektórzy twierdzą, że właśnie dziewięćset jedenastki w dowolnej wersji to prawdziwe Porsche. Opinię tę zdają się potwierdzać statystyki: od stycznia do lipca tego roku do klientów trafiło ponad sześciokrotnie więcej dziewięćset jedenastek niż Boxsterów. Tych ostatnich kupiono zaledwie osiem. Amatorzy marki nie wahają się zatem wyłożyć przeszło pół miliona złotych na swój wymarzony pojazd. Co ciekawe, jednym z najchętniej kupowanych modeli jest wyceniane na prawie 850 tys. zł 530-konne Porsche 911 Turbo S PDK. Przy takich zakupach, gdy górę biorą emocje, nie liczy się każdej złotówki.
Właścicielami różnych odmian tego kultowego modelu jest wiele polskich gwiazd, które nierzadko chwalą się posiadaniem swojego auta. Porsche 911 jeździli m.in. Maryla Rodowicz, Kuba Wojewódzki czy Hubert Urbański. Chcąc nie chcąc, stali się ambasadorami tej marki, po którą chętnie sięgają także zamożni biznesmeni – najlepsi klienci salonów motoryzacyjnych, bo stać ich na wyposażenie rodziny nawet w kilka drogich samochodów.