Reklama

Sojusze i plany produkcyjne Toyoty

Toyota rozmawia z BMW o partnerstwie, zwiększy inwestycje w Anglii i Turcji w produkcję nowych wersji aut.

Publikacja: 27.11.2011 16:14

Japoński gigant samochodowy prowadzi z BMW rozmowy o partnerstwie  w produkcji samochodów przyjaznych dla środowiska — ujawnił dziennik „Nikkei". Zgodnie z umową, firma z Bawarii dostarczałaby silniki wysokoprężne najprawdopodobniej do średnich samochodów Toyoty, z silnikami 2-litrowymi, sprzedawanymi w Europie.

Japońska firma podzieliłaby się technologią napędu hybrydowego, co pozwoliłoby Niemcom rozszerzyć ich ofertę. BMW zawarła w końcu 2010 r. umowę z PSA Peugeot Citroen o wspólnym projektowaniu napędów hybrydowych dla pojazdów subkompaktowych — sprecyzował japoński dziennik, zwykle dobrze poinformowany.

Byłby to drugi związek Toyoty w zakresie tzw. zielonej technologii z innym dużym producentem,, po porozumieniu w sierpniu z Fordem o wspólnym projektowaniu systemów hybrydowych.

Toyocie bardzo zależy na zwiększeniu udziału rynkowego jej hybryd w Europie, gdzie 60 proc. samochodów osobowych ma napęd Diesla. Popyt na takie pojazdy będzie rosnąć, bo ich silniki emitują mniej CO2. Silny jen mocno szkodzi konkurencyjności aut Toyoty, więc chce uatrakcyjnić ofertę pojazdów wysokoprężnych kupując silniki od BMW — twierdzi „Nikkei".

Rzecznik Toyoty uznał artykuł za spekulację i odmówił skomentowania go.

Reklama
Reklama

Nowe inwestycje

Odrębnie Toyota zapowiedziała zainwestowanie ponad 100 mln funtów (116 mln euro) w swój zakład w Burnaston w (Derbyshire) w uruchomienie produkcji hatchbacków nowej generacji Auris. Burnaston, gdzie inwestycje przekroczą 2,1 mld funtów od 1989 r. będzie jedynym w Europie miejscem produkcji tego rodzinnego pojazdu. Teraz powstają tam Auris zwykły i hybrydowy oraz Avensis.

W ciągu dwóch lat zatrudnienie w nim wzrośnie o 1500 osób, pierwsze 500 pracowników zostanie przyjętych w połowie 2012 r.

W tureckiej prowincji Sakarya Japończycy ulokują z kolei 150 mln euro w stworzenie 400 miejsc pracy przy produkcji nowych małych sedanów z segmentu C. Zakład zdobył doświadczenie podczas wytwarzania modelu Corolla w latach 1994-2006. Załoga licząca 3 tys. ludzi może wyprodukować 150 tys. pojazdów rocznie. Obecne modele Verso i Auris są eksportowane do 30 krajów.

Japoński gigant samochodowy prowadzi z BMW rozmowy o partnerstwie  w produkcji samochodów przyjaznych dla środowiska — ujawnił dziennik „Nikkei". Zgodnie z umową, firma z Bawarii dostarczałaby silniki wysokoprężne najprawdopodobniej do średnich samochodów Toyoty, z silnikami 2-litrowymi, sprzedawanymi w Europie.

Japońska firma podzieliłaby się technologią napędu hybrydowego, co pozwoliłoby Niemcom rozszerzyć ich ofertę. BMW zawarła w końcu 2010 r. umowę z PSA Peugeot Citroen o wspólnym projektowaniu napędów hybrydowych dla pojazdów subkompaktowych — sprecyzował japoński dziennik, zwykle dobrze poinformowany.

Reklama
Biznes
SoftBank sprzedaje akcje Nvidii. Zainwestuje miliardy w sztuczną inteligencję
Biznes
Warren Buffett przekazuje miliardy i stanowisko CEO. Nadchodzi nowa era Berkshire
Biznes
Rodzina Trumpów miała finansowo udany rok
Biznes
Biznes potrzebuje imigrantów, Shein pod ostrzałem Francji, Trump pomnaża majątek
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Biznes
Zachodnie koncerny znów rejestrują swoje marki w Rosji. Dlaczego to robią?
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama