Wtedy - w lutym 2009 stał się narodowym bohateren, takim jak w Polsce kpt Tadeusz Wrona, który uratował przed katastrofą Boeinga 767 i jego pasażerów na warszawskim lotnisku Okęcie. Tuż przed feralnym, ale dla niego szczęśliwym lotem, słynny dzisiaj „Sully" zgodził się na drastyczne obniżenie emerytury i obcięcie pensji o 40 proc. US Airways przechodziły wówczas drastyczną restrukturyzację.
— Mieliśmy z żoną trochę oszczędności, ale nie wystarczyłyby na uzupełnienie braków. Czekała nas bieda - wspomina jeden z dzisiaj najsłynniejszych na świecie pilotów.W dodatku „Sully'emu" groziło odejście na emeryturę, bo miał wówczas 58 lat, a w USA wiek emerytalny dla pilotów wynosi 60 lat. Wkrótce potem został podniesiony do 65 lat.
Sullenberger jednak stał się z dnia na dzień słynny, a wkrótce potem także znacznie bogatszy - napisał książki, wystąpił z setkami odczytów. Teraz przyznaje, że w dzień przed słynnym lądowaniem na wodzie po tym,jak obydwa silniki Airbusa 320 zostały unieruchomione przez ptaki, rozmawiał z żoną i zdecydowali się sprzedać dom, w którym mieszkali. Chciał też latać tak długo, jak to będzie możliwe, a potem wziąć się za inną pracę. O to jednak jest bardzo trudno.
—Dla starszych pilotów pracy jest bardzo mało - przyznaje Sulleberger, który dzięki swojemu wyczynowi uratował dom. Z takim samym problemem teraz zmagają się piloci American Airlines, ostatniej amerykańskiej linii, która dotychczas nie skorzystała z procedury bankructwa, a teraz to zrobiła aby wymóc na pracownikach znaczne obniżenie zarobków i emerytur. Delta, United, US Airways i Northwestern - wszystkie przeszły wcześniej przez możliwość ochrony interesów finansowych .
Tym razem, w ostatni wtorek 130 tys. pracowników AA dowiedziało się,że w funduszu emerytalnym tego przewoźnika brakuje dzisiaj 10 mld dol. Rzecznik przewoźnika, Tim Smith zapewniał,że ogłoszenie bankructwa i rozpoczęcie restrukturyzacji wcale nie oznacza,że wszystkie cztery programy emerytalne istniejące w tej linii zostaną zlikwidowane, tym bardziej że przewoźnik ma jeszcze zapasy gotówki w wysokości 8,4 mld dol. —Ale amerykańskie programy emerytalne i opieki zdrowotnej są bardzo kosztowne i AA wydaje na nie o wiele więcej, niż nasza konkurencja - mówił rzecznik linii w programie CNBC.