Zakład w Jesipowie, 40 km na północny zachód od Moskwy powstanie kosztem 19 mld rubli (258 mln euro), znajdzie w nim zatrudnienie około tysiąca ludzi przy produkcji 25 tys. pojazdów sportowo-użytkowych i limuzyn klasy E rocznie. Produkcja ruszy w 2019 r. Zakład będzie realizować wszystkie etapy produkcji, od tłoczenia blach, poprzez malowanie karoserii po końcowy montaż — podał Daimler. Niemcy podpisali z rosyjskimi władzami umowę na początku 2017 r.

Czytaj także: Daimler i BMW wykładają 1 mld euro i wjeżdżają także do Polski. To początek rewolucji

Bloomberg

W odległości ok. 20 km od nowej fabryki Daimler uruchomił już w 2016 r. ośrodek hurtowego handlu posprzedażnego w Rosji.

To pierwsza od wielu lat inwestycja zagraniczna w rosyjskim sektorze motoryzacji. Większość światowych firm samochodowych uruchamiała zakłady w Rosji w pierwszej połowie dekady 2000, sprzedaż rosła do 2012 r., a następnie załamała się na skutek zachodnich sankcji i dużej deprecjacji rubla, w 2016 r. zmalała do 1,42 mln sztuk, do poziomu najniższego od 10 lat. Rynek zaczyna powoli odradzać się, w 2018 r. sprzedano 1,8 mln pojazdów — informuje Reuter.