Nowa prognoza „Nowej Netii" podana dziś przez zarząd spółki zakłada, że 2012 r. grupa zakończy z 2,185 mld zł przychodów, 600 mln zł EBITDA oraz 125 mln zł zysku operacyjnego. W tym czasie , nie licząc przejęć, zainwestuje 300 mln zł (14 proc. przychodów) z i 300 mln zł inwestycji (14 proc. przychodów). Spółka spodziewa się też, że poniesie dodatkowe, jednorazowe koszty z tytułu integracji Dialogu (50 mln zł) i Crowley Data Poland (30 mln zł).
RGU zamiast abonentów
Opublikowane założenia oznaczają tym, że samym przychody „nowej Netii" w 2012 r. będą nieco niższe niż zakładane w prezentacji poświęconej zamkniętym w ubiegłym roku transakcjom zakupu dwóch wyżej wymienionych operatorów stacjonarnych. Zarząd szacował wtedy, że wyniosą 2,25 mld zł. Dobra informacja jest taka, że tegoroczna EBITDA „Nowej Netii" uwzględnić ma już w dużej mierze synergie wynikające z przejęć. W ub.r. zarząd szacował bowiem, że po ich pełnym skonsumowaniu, ten wynik grupy wyniesie około 667 mln zł.
Z prognozy telekomunikacyjnej firmy na ten rok wynika też, że odchodzi ona od szacowania wzrostów abonentów poszczególnych usług i przerzuca się na prognozy tzw. RGU – jednostek generujących przychody, co w praktyce zbliżone jest do liczby usług sprzedawanych abonentom. W tym roku liczba RGU grupy Netii ma się zwiększyć o 100 tys. z 2,8 mln do około 2,9 mln sztuk.
Prognoza: bez większych potknięć
Wyniki finansowe za 2011 r. „starej Netii" są zgodne ze skorygowaną po wynikach za III kw. prognozą z niewielkimi wahnięciami: przychody wyniosły 1,593 mld zł (tak jak zapowiadano, przekroczyły więc 1,59 mld zł). Powtarzalny zysk operacyjny powiększony o amortyzację wyniósł 403,2 mln zł (EBITDA ta miała przekroczyć 405 mln zł), a powtarzalny zysk operacyjny zamknął się kwotą 100 mln zł.
Tak jak miało być, wolne środki pieniężne Netii przekroczyły 173 mln zł, a liczba użytkowników szerokopasmowego dostępu blisko do Internetu 750,16 tys. Ta ostatnia liczba zwiększyła się więc o 18,457 tys. w samym IV kwartale ub.r. Na przyrost ten złożyły się przy tym głównie przejęcia sieci osiedlowych. Dzięki swojej własnej działalności marketingowej Netia pozyskała (netto) w IV kw. nieco ponad 7 tys. abonentów szerokopasmowego Internetu. Wynik ten potwierdza, że rynek ten coraz bardziej hamuje.